Re: Jaka plyta 486 ?

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 16 Jul 1996 - 21:40:12 MET DST

Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl) wrote:
: Jarek> mam amd 5K86/75, czyli niby Pentium. Ale glupie pytanie -
: Jarek> na ktorej plycie 486 masz sterownik IDE z bus master?
:
: Nie mam, moje wyniki są dla kontrolera EIDE VLB w płycie 486. Bardzo
: możliwe że są sporo lepsze dla kontrolerów bus mastering, chociaż
: zdziwiłoby mnie gdyby aż tak bardzo. Fakt jednak że odpisując Ci,
: przeoczyłem fakt że używałeś kontrolera IDE bus-mastering.

Aj, to przeoczyles najwazniesza rzecz. Ja sie nie dziwie, ze IDE tak
'pochlaniaja' procesor - on tam po prostu przeczekuje kolejne
wait-states od komunikacji z dyskiem. A przy Bus-Master ladowaniem danych
zajmuje sie sterownik DMA, a procesor moze sobie robic cos innego...
Jeszcze jak akurat robi cos z grafika, gdzie tez inicjuje akcelerator S3,
ktory operacje sam dokancza, to i czas na trzecie zadanie sie znajdzie.

Jarek.