Re: ISDN, bylo: Modemy w ogolnosci, bylo o rejestracji

Autor: Tomasz Orzechowski (tmo_at_connie.ots.utexas.edu)
Data: Tue 16 Jul 1996 - 06:22:28 MET DST

Jarek Lis <lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl> wrote:
>Wlasnie - uswiadomcie mnie o co chodzi z tymi zachwytami nad ISDN.
>Jak na moj gust, to nie jest to duzo szybsze od modemu 28800+kompresje.

Jest, dokladnie 2.28 raza szybsze przy uzyciu 1 kanalu B. Nawet
jezeli trzeba dorzucic sygnalizacje to i tak conajmniej 2 razy
szybsze. Bo tez podlega kompresji dokladnie tak jak modemy. No i
czesto ISDN to 2 kanaly B czyli 128kbps + sygnalizacja na boku
calkiem. A to juz uczciwe lacze jak na biuro czy mieszkanie.

>Czy przypadkiem nie chodzi o to, ze ISDN jest platne od minuty,
>a zwykle polaczenia miejscowe sa w US w zasadzie za darmo,
>i trzeba wmowic ludziom, ze potrzebuja ISDN, zeby zaczeli placic za

To napewno nie, bo ISDN nie musi byc platne od minuty - zalezy od kogo
kupijesz linie i przylacze. Moge Ci podrzucic przykladowe ceny z GTE
i SWB, jezeli chcesz.

To wszystko powyzej by bylo o prywatnych ludziach. Firmy do tego moga
dodac serwisy ktore sa dostepne tylko przez ISDN. Bo ISDN to
Integrated Services Digital Network - wideokonferencje, rozne
specjalizowane serwisy, itd, itp. IP po ISDN to teraz chyba sie
dopiero popularne robi. No i jest to technologia zrobiona z cyfrowymi
transmisjami jako celem, nie dodatkiem.

_tmo