Re: monitor a mikrofalowka

Autor: Marcin Miedziejko (cody_at_phys.amu.edu.pl)
Data: Mon 15 Jul 1996 - 11:17:31 MET DST

On Sat, 13 Jul 1996, Marek Proga wrote:

> Oczywiscie ze jak to nazywasz mikrofalowka jest szkodliwa dla zdrowia. Do
> tego stopnia ze w ameryce w wielu miejscach sa napisy ostrzegajace ze wtym
> pomieszczeniu pracuje albo moze pracowac mikrofalowka. Tak na wszelki
> wypadek gdyby ktos chcial cie postawic przed sadem ze sie od tego
> rozchorowal ty powiesz ja ostrzegalem.
> Kobiety w ciazy nie powinny blizko tego przebywac.
>
> Marek
>
> Czesc !
 To, ze ci sieje mikrofalowka, to jest raczej normalne. Glownym elementem
mikrofalowki, jest bardzo konkretny oscylator. Calosc dziala tak:
Mikrofalowka jest w rzeczywistosci duzym kondenastorem, ktorego izolatorem
jest jedzenie. Ponadto zwieksza sie napiecie do kilowoltow oraz
czestotliwosc pracy do MHz . Jak zapewne wiesz nie wolno wkladac do
mikrofali zadnych metalowych, lub przewodzacych przedmiotow
gdyz roznica potencjalow na ich granicach jest tak duza, ze wywoluje
wyladowania. ( sprobuj a zobaczysz calkiem konkretne pioruny ( nie rob
tego bo to raczej temu urzadzeniu dobrze nie robi ;-)). Mikrofalowka
jest zrodlem bardzo silnego pola magnetycznego stad wplyw na twoj monitor
(elektrony zmieniaja trajektorie), lecz dziwi mnie to ze przez sciane.
( Jakbys mial rozrusznik serca, to bys se nie pogotowal...)
Kiedys mialem inny problem z komputerem dotyczacy pol magnetycznych :
przegrywalem co rs-em i 2 monitory staly blisko siebie ( fajnie to
wygladalo ), lecz pojawialy sie pasy na monitorach. Po prostu pole jednego
kineskopu zmienialo trajektorie elektronow 2 drugim, i na odwrot. Gdy
wylaczylem ktorykolwiek to pasy zniknely. A propo jeszcze mikrofalowki to
urzadzenie nie jest wcale taki nowoczesne jak sie nam wydaje. Protoplasta
tego urzadzenia jest nagrzewnica pojemnosciowa ( inne napiecia i
czestotliwosci ) wykorzystywana ( nie wiem czy jescze :-) do usmiercania
Wolkow Zborzowych. Szkodniki te maja taka ceche, ze sa bardzo czule na
temperature. Wystarczy niewiele podwyzszyc im temperature i zdychaja ( my
je potem jemy :-) ). Caly problem w tym ze zboze nalezy podgrzac
objetosciowo ( ronowmiernie ), zeby nie zepsulo sie...
Taka tez jest cecha mikrofalowki ( nie musisz uzywac tluszczow, zarlo sie
nie przypala lub przypala calkowicie :-)

To by bylo na tyle jesli chodzi o mikrofalowki.
Sorry za wyklad...
Jesli chodzi o pola magnetyczne to sa szkodliwe dla czlowieka...
Moja matka pracowala kiedys w silnych polach i zegarek ( mechaniczny ) ,
ktory miala na rece caliem zfiksowal...

Cody
ps. Kazda mikrofalowka musi byc ekranowana, gdyz zakluca np. dzialanie
radia. Sprawdz czy twoja jest ok...