Re: Taki sobie OS

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccagate.ari.ch)
Data: Sat 13 Jul 1996 - 14:29:09 MET DST

khc_at_hq.pm.waw.pl (Krzysztof Halasa) wrote:
>Pawel PYK (pyk_at_ccagate.ari.ch) wrote:
>
>: GIF jest patentem Unisys, LZW chyba nie.
>
>O ile pamietam to tez jest opatentowany, nie wiem przez kogo (moze
>przez autorow?)

Jacob Ziv i Abracham Lempel z Technion-Israel Institute of
technology Hajfa)

W to Terry A Welch
Wlasnie zaczolem sie doszkalc.

>: Zastosowanie oglonego aglorymy RLE nie wyklucza stosowania na
>: uzyskanym wyniku kodowania LZW lub jakiegos innego (Huffmana,
>: SF). Przeciez RLE w windows mozna potraktowac arj i zip'em, zoo,
>: czy lharc.
>
>Jasne :)
Na mojego czuja powinno to nawet dosc efektywnie dzialc.

>: >Zreszta zastosowania GIF i RLE nie pokrywaja sie kompletnie.
>: To ze GIF to RLE wydawalo mi sie po tym jak sie laduja obrazki
>: GIF w WWW. Do pliku LWZ ciezko zajrzec od srodka. Slowo kodowe ma
>: zmienna dlugosc (ale chyba bede musial sobie odswirzyc wiadomosci
>: o kodowaniu)
>
>Te obrazki sa specjalnie spreparowane - linie nie nastepuja kolejno
>po sobie, ale najpierw idzie np. 1, 5, 9..., 2, 6, 10 itd. LZW
>operuje juz na takim obrazku z przeplotem.
Acha.

>--
>
>Greetings,
> KHC

A jak juz o obrazkach mowilmy to gdzies widzialem jakas metode
kompresji (zgubilem gdzies adres) calkiem dobre efekty przy
100krotnej kompresji (trudno mi bylo uwierzyc)
Pawel