Re: Taki sobie OS

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Sat 13 Jul 1996 - 13:32:01 MET DST

Pawel PYK (pyk_at_ccagate.ari.ch) wrote:

: GIF jest patentem Unisys, LZW chyba nie.

O ile pamietam to tez jest opatentowany, nie wiem przez kogo (moze
przez autorow?)

: Zastosowanie oglonego aglorymy RLE nie wyklucza stosowania na
: uzyskanym wyniku kodowania LZW lub jakiegos innego (Huffmana,
: SF). Przeciez RLE w windows mozna potraktowac arj i zip'em, zoo,
: czy lharc.

Jasne :)

: >Zreszta zastosowania GIF i RLE nie pokrywaja sie kompletnie.
: To ze GIF to RLE wydawalo mi sie po tym jak sie laduja obrazki
: GIF w WWW. Do pliku LWZ ciezko zajrzec od srodka. Slowo kodowe ma
: zmienna dlugosc (ale chyba bede musial sobie odswirzyc wiadomosci
: o kodowaniu)

Te obrazki sa specjalnie spreparowane - linie nie nastepuja kolejno
po sobie, ale najpierw idzie np. 1, 5, 9..., 2, 6, 10 itd. LZW
operuje juz na takim obrazku z przeplotem.

--
Greetings,
                                                KHC