Re: Regulacja zegarka

Autor: Jacek Nogala (jacekn_at_msp.waw.pl)
Data: Fri 12 Jul 1996 - 17:44:47 MET DST

Pawel PYK wrote:

> Moge zaproponowac [bo mamy pluralizm] inne rozwiazanie ktore
> niestety kosztuje (ale wciaz taniej niz plyta). Jest chyba dosc
> duzo wszelkiego rodzaju
> przystawek do PC obioru radiowego sygnalu z nadajnika pod
> Frankurtem (77.5kHz). Nadajnik nadaje czas bezwgledny z
> dokladnaoscia 1sek na mln lat, zasieg okolo 1500km. Poniewaz

Ladne w teorii, ale z praktyka to juz gorzej. Mam taki budzik i jak na
razie znam tylko jedno miejsce, gdzie lapie sygnal (ale tylko w nocy) a
bylem juz z nim w paru miejscach w Polsce (wszystkie miescily sie w
zakletym kregu 1500 km od Frankfurtu).

Probowalismy uruchomic zegar przeznaczony do komputerow. W odroznieniu
od mojego budzika posiadal kawal anteny. Juz po tygodniu znalezlismy
miejsce, gdzie jest sie w stanie zsynchronizowac (tez tylko w nocy). W
ciagu dwoch tygodni rozjechal sie dwa razy, a potrzeba mu tylko 18
poprawnych sygnalow na 19 godzin, zeby trzymal czas.

Zycze dobrej zabawy,

Jacek Nogala
jacekn_at_msp.waw.pl