Re: Konwerter ASCII<=>binary

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Thu 11 Jul 1996 - 22:29:53 MET DST

On Thu, 11 Jul 1996 19:28:29 +0200 you wrote:

>Sa aktualnie (powszechnie) uzywane trzy rodzaje tej konwersji:
>
> MIME, HexBin4, UUCODE

dokladniej: mime to cos znacznie wiecej, a sposob kodowania binariow
(a dokladniej: tego co nie przejdzie przez SMTP) uzywanny przez mime
nazywa sie base64

>UUCODowany plik tym sie wyroznia ze sie zaczyna we wszystkich
>liniach tym samym znakiem - typowo jest to litera M
>za wyjatkiem ostatniej linii, ktora jest krotsza dlatego
>ma inna litere.

nie zawsze jest krotsza!

>Pozostaja wiec dwa pierwsze.
>base64 nie ma typowego rozszerzenia
>HexBin4 ma typowo SQH albo cos podobnego.

hexbin (pochodzacy z MACa) ma rozszerzenia .hex i .hcx
jesli zawiera wylacznie zakodowane dane, a .hqx jesli
zwiera rowniez header (z nazwa pliku itp)

Grego