Re: Taki sobie OS

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccagate.ari.ch)
Data: Thu 11 Jul 1996 - 17:00:39 MET DST

zylla_at_lodz1.p.lodz.pl (Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland)
wrote:

> To jest wielkie qrestwo ze strony M$ ze takich bitmap nie
> kompresuje i dopiero wtedy nie trzyma w dokumencie.
> A przeciez maja juz algorytm RLE wbudowany w system.
> Nie jest wprawdzie superefektywny ale moze bitmapy takie
> jak wykresy (zwykle duze biale tlo z kilkunastoma kreskami
> i troche napisow) skompresowac 10-cio krotnie.
>
> Czy oni to zrobili zeby odzwyczaic ludzi od bitmap
> czy aby spowodowac popyt na duze RAM i duze HD hgw
>
>Romek

Moich by nie skompresowal (a wlasciwie zakodowal RLE to kodowanie
a nie kompresja!) bo byly efetktami dzialan (kompresjii i
dekompresji) roznych stratnych algorytmow (moje DCT, JPEG, VQ,
BTC...) a te wprowadzaja szum... (Proponuje experyment
GIF>JPEG>GIF). Ale dlaczego do cholery nie potrafi trzymac
rysunkow odzielnie i ladowac ich do pamieci tylko gdy trzeba to
nie wiem.
Pawel