Re: V-Fat w starym DOS-ie

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silter.silesia.ternet.pl)
Data: Thu 11 Jul 1996 - 01:58:36 MET DST

Pawel Baranowski <baran@> wrote:
>1. primary BIGDOS (a), extended BIGDOS (b), extended BIGDOS (c)
PB> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
PB> jesli sie nie myle to masz jedna extended partiton
PB> a na niej dwa logical drives ?
no wlasnie to mialem na mysli.... :))

PB> Wynika stad, ze Win'95 najpierw mapuje dyski ktore "widzi" bios przydzielajac
PB> im pierwsze litery, a nastepnie, gdy pomija bios w dostepie do dyskow to
PB> domapowuje pozostale partycje na nastepnych dyskach, ktore wlasnie zobaczyl.
tez mi sie tak wydaje

PB> Czy widzi partycje (d) i (e), gdy po starcie Windows'95 przejdziesz do
PB> command line-u ?
a co to znaczy przejsc do command-line-u? zreszta nie wazne -
nie mam win95 i mialem go krotko, wiec nie wiem
PB> Jesli nie widzi ich to powyzsze rozumowanie jest sluszne ( DOS 7.0
PB> ktory w tym momencie jest zaladowany pracuje w trybie rzeczywistym
aaaaa, o ten command-line Ci chodzi :))
nie wiem - ale po zaladowaniu dos 6.00 oczywiscie te partycje z drugiego
dysku nie sa widoczne (bo ich BIOS nie zna)

PB> i korzysta z procedur BIOS-u przy dostepie do dysku,a po zaladowani
PB> GUI Win'95 w wiekszosci przypadkow nie musi korzystac z BIOS-u przy
PB> dostepie do peryferiow).
jesli dos 7.00 korzysta z BIOSu to pewnie nie byly widoczne :))

slawek