Re: Biedni pecetowcy

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccagate.ari.ch)
Data: Tue 09 Jul 1996 - 10:53:13 MET DST

"Slawek Duchnowski" <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:

>--
> Od
> Slawka Duchnowskiego
> e-mail: nyce_guy_at_irc.pl

>Tylko ze jest 20 wiek i dla Nissana samochodzy moze robic jakas Kia
Rozumiem ze w 18 i 19 wieku samochody dla nissana robil wylacznie
nissan. Maja bardzo dobra dluga tradycje...
Ja nadmienie ze mamy koniec 20 wieku i wiekszosc producentow
ma zautomatyzowane linie i z znormalizowana kontrole jakosci.
ale o tym nie wiem by auta nissana do sprzedazy w Szwajcarii byly
montowane poza japonia, sa scisle rezimy dopuszczajce auta do
eksplatacji w CH a fabryka samochodow to racezje dosc duza rzecz
i nietrudno dociec. Tak czy siak kupilem toto bo bylo tanie i
dosc dobrej jakosci (duzo kupli w PL tym jezdzi). Osobiscie wole
Saaba (pal licho ze to bedzie GM (szkoda ze nie MG)...). Prawie
jestem pewien ze to jest montowane wylacznie w Szwecjii.

Chodzilo o to ze jak MS pisze o WIN NT. Pisze bo uwaza to za
reklame. Mnie jest absolutnie wszytko jesdno kto to reklamuje i z
czyim logo. W przypadku software liczy sie jakosc kodu i
parametry systemu.

>jako swoim produkcie to zle ale jak Novell pisze Novell Unix to dobrze.
Nowell juz nie moze pisac bo sprzedal.
Zreszta chyba i dobrze bo nie wytrzymawal konkurecji w Solarisem
i Linuxem.

>Trudno w dzisiejszym swiecie fabryk oddalonych o tysiace mil od
>headquaters, kooperacji i "contracting out" doszukiwac sie "prawdziwych"
>tworcow.
>Nissan w USA byl Datsun dawno temu.
>Nissan by Datsun ale to nie ta lista.
Chyba Dasun by Nissan skoczylo sie jakies 9 lat temu.
Kiedys przy okazji widzialem film Nissan bal sie sprzedawac
samochody w USA pod walsna nazwa bo produkowal zbyt duzo sprzetu
w czasie wojny (zgadnij ktorej) wiec wymyslil dasuna. Kiedy US
Army zaczelo dosc powszechnie uzywac samochodow nissana nie bylo
to konieczne.

>TDK do Matsushita ? Watpie. Matsushita: Technics, Quasar, National,
>Panasonic
>30 mil ode mnie w Secaucus, NJ.

Tez moge sie mylic (choc prawie jestem przekonany ze TDK to ten
sam koncern co Technics).
To ze Matsushita nie produkuje tasm TDK w Secaucus NJ nie oznacza
ze ich nie produkuje w swoich zakladach gdzie indziej. Czolgow
chyba tez nie robi w tych zakladach...

Pawel