Re: ODP: Rejestracja modemu

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 08 Jul 1996 - 18:28:03 MET DST

A. Cianciara 39-83 (alexc_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
: Jak to jest z tym obciazeniem lini. Z tego co sie orientuje to
: jest to podobnie jak z bramkami TTL czyli moge podlaczyc max dwa standardowe
: aparaty. Ale jak wszystkim (no prawie) wiadomo sa bramki LS, ktore
: wnosza 1/3 obciazenia. I teraz pytanie jakie obciazenia wnosza
: nowoczesne telefony (np. z wlasnym zasilaniem i sekretarka ), oraz
: jakie obciazenie wnosi modem wpiety pomiedzy sciane a telefon. Czy
: nie jest to podobnie jak z bramkami LS.

Stary telefon bez podniesienia sluchawki ma podlaczone do lini cewki dzwonka
szeregowo z kondensatorem.
Nowsze aparaty maja zamiast dzwonka jakis elektroniczny generator, i pradu
biora mniej wiecej podobnie.
Urzadzenia z wlasnym zasilaniem zamiast dzwonka uzywaja najczesciej LED
transoptora, i pradu biora mniej.

Zeby bylo smieszniej, to jest to glownie problem tylko momentu wlasciwego
dzwonienia, bo potem uzywane napiecia znacznie spadaja (dzwonek to
~60V AC, a zwykla rozmowa to ponizej 1V), wiec pradu uklad dzwonienia
bierze znacznie mniej.
Rozwiazania elektroniczne sa tu jeszcze lepsze, bo zwykle bez 1-2 V pradu
nie pobieraja wiecej niz uA.
No i na koniec - po odebraniu polaczenia, modem odcina dolaczony do niego
telefon. Ale w czasie dzwonienia obciazaja oba.

Tak w ogole, to mam wrazenie, ze ow REN, to zwykle asekuranctwo ze strony
centrali.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |