Re: ODP: Rejestracja modemu

Autor: A. Cianciara 39-83 (alexc_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 08 Jul 1996 - 12:18:13 MET DST

No to bede sie czepial ;)

Mariusz Mroczkowski (Mariusz.Mroczkowski_at_p9.f54.n480.z2.fidonet.org) wrote:
: Hello Jurek!

: 04 Jul 96 03:17, Jurek -> do All:

: >> Przeciez modem nie wymaga lepszych drutow a i centrali bardziej
: >> nie obciaza.
: Jest taki parametr nazywany "ring equivalent". Jest to obciazenie linii przez
: abonenta. Dopinajac dodatkowe urzadzenia zmieniasz obciazenie urzadzen
: centralowych.
Czyli jezeli dopinam drugi telefon to tez musze zglosic?
Tak sie sklada ze mieszkam w domku i gniazdek tel. to u mnie dostatek ;)
(przynajmniej po jednym na pietrze).

: Wymog jest scisle techniczny i ujety w regulaminie TPSA. Jest obowiazkiem
: abonenta zglaszanie urzadzen dolaczanych galwanicznie do sieci.
: Ponadto urzadzenia takie powinny miec swiadectwo homologacji.
Ma ;)
: Nie jest to jakis wymysl krajowego chowu, - przepisy takie sa powszechne na
: calym swiecie.

: >> To niby po co mam go rejestrowac? Tylko po to by
: >> dac zarobic TPSA?
: M.in. po to by moc interweniowac w przypadku klopotow z polaczeniami.
: Fonia bez porownania wiecej zniesie niz transmisje fax-modemowe.
: Jak masz zgloszony fax/modem, to Cie tak nie splawia jak setki innych.
Czyli dopuki nie mam problemu z polaczeniami to zostanie jak jest.

: >> A poza tym i tak nikt nie sprawdzi czy w domu mam modem czy nie.
: do czasu.
Pozyjemy zobaczymy ;)

: J> A co ma zrobic ktos, kogo odwiedzi kolega z notebookiem i
: J> modemem? Moze jest jakas "goraca linia" do ekspresowych zgloszen?
: Z reguly nie ma w mieszkaniach nadmiaru gniazdek telefonicznych, wiec
Patrz wyzej.

: przeważnie by wlaczyc modem, w takim wypadku odpinasz ktorys telefon, fax, czy
Owszem modem kabelkiem do sciany a tel. do modemu. Wniosek - zwiekszam
obciazenie.

: Dla nie znajacych: "sprzeg akustyczny" to taka specjalna przystawka do modemu
: na ktora kladzie sie zwykla sluchawke telefoniczna, - mozna wyslac fax czy mail
: z automatow ulicznych.
Ten temat zostawmy raczej jako ciekawostke lub wybryk natury ;)

A teraz jesze dwie sprawy.

Jak to jest z tym obciazeniem lini. Z tego co sie orientuje to
jest to podobnie jak z bramkami TTL czyli moge podlaczyc max dwa standardowe
aparaty. Ale jak wszystkim (no prawie) wiadomo sa bramki LS, ktore
wnosza 1/3 obciazenia. I teraz pytanie jakie obciazenia wnosza
nowoczesne telefony (np. z wlasnym zasilaniem i sekretarka ), oraz
jakie obciazenie wnosi modem wpiety pomiedzy sciane a telefon. Czy
nie jest to podobnie jak z bramkami LS.
Acha jeszcze o jednym zapomnialem a moze miec znaczenie. Tel. zapiete
sa do nowoczesnej centrali i pozwala na wybieranie tonowe.

Licze ze ktos kompetentny sie w tej sprawie wypowie (np. z domeny .tpsa.pl ;) )

Pozdrawiam
Alex

--
e-mail: alexc_at_geol.agh.edu.pl              University of Mining & Metallurgy
tel: (48 12) 17-38-93, fax: 33-10-71       Institute of Geophysics