ODP: Rejestracja modemu

Autor: Mariusz Mroczkowski (Mariusz.Mroczkowski_at_p9.f54.n480.z2.fidonet.org)
Data: Sat 06 Jul 1996 - 03:30:04 MET DST

Hello Jurek!

04 Jul 96 03:17, Jurek -> do All:

Jest taki parametr nazywany "ring equivalent". Jest to obciazenie linii przez
abonenta. Dopinajac dodatkowe urzadzenia zmieniasz obciazenie urzadzen
centralowych.
Wymog jest scisle techniczny i ujety w regulaminie TPSA. Jest obowiazkiem
abonenta zglaszanie urzadzen dolaczanych galwanicznie do sieci.
Ponadto urzadzenia takie powinny miec swiadectwo homologacji.
Nie jest to jakis wymysl krajowego chowu, - przepisy takie sa powszechne na
calym swiecie.

M.in. po to by moc interweniowac w przypadku klopotow z polaczeniami.
Fonia bez porownania wiecej zniesie niz transmisje fax-modemowe.
Jak masz zgloszony fax/modem, to Cie tak nie splawia jak setki innych.

do czasu.

 J> A co ma zrobic ktos, kogo odwiedzi kolega z notebookiem i
 J> modemem? Moze jest jakas "goraca linia" do ekspresowych zgloszen?
Z reguly nie ma w mieszkaniach nadmiaru gniazdek telefonicznych, wiec
przeważnie by wlaczyc modem, w takim wypadku odpinasz ktorys telefon, fax, czy
inny modem. Jesli kolega ma modem homologowany, to tym lepiej, - ale w mysl
przepisow, powinien uzywac sprzegu akustycznego, - wtedy nie jest wymagana ani
rejestracja ani homologacja. (nie ma polaczen galwanicznych)
Dla nie znajacych: "sprzeg akustyczny" to taka specjalna przystawka do modemu
na ktora kladzie sie zwykla sluchawke telefoniczna, - mozna wyslac fax czy mail
z automatow ulicznych.

            Pozdrowienia!
               Mariusz -=maVox=-