Re: Pojemnosc zlotej plyty

Autor: Jaroslaw Kozak (kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 08 Jul 1996 - 10:09:13 MET DST

On Mon, 8 Jul 1996, Rafal Platek wrote:

> Wlasnie, jaka jest pojemnosc zlotej plyty CD?
> Wiem, ze na okladkach wypisuja 650 MB, ale czy w rzeczywistosci nie
> jest to czasem pojemnosc przesadzona (sytem, itd)?
> Pytam o to dlatego, ze mam do nagrania ok. 640 MB danych (w sumie),
> tj. ok. 8400 plikow.
> Czy bedzie mozliwym zapisanie w/w liczby danych na jednej zlotej plytce?

A jakie ma znaczenie czy ona jest zlota,zielona czy niebieska ?
Nie stwierdzilem specjalnych roznic miedzy nimi.
Na plycie mozna umiescic ok 550MB (63min) i 700MB (74min) zalezy
jak przygotowane sa dane. Do tej pory najwieksza ilosc danych jaka
mialem okazje umiescic na plycie to ok 670MB.
Wszystko zalezy od oprogramowania jakiego uzywasz.

Jarek
PS: Oszczedzasz miejsce na plycie nagrywajac wszystko w 1 sesji zamykajac
od reki plyte. Kazda sesja powoduje utrate ok 20 MB z plyty - czyli
efektywnie na plyte powinno se zmiescic ok 680MB (74min) przy niewielkim
rozmiarze katalogu (czyt. niewiele plikow) nagranych w 1 sesji.
# Jaroslaw Kozak #
# Departament Informatyki WBC S.A w Lublinie #
# e-mail: kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl #