Re: V-Fat w starym DOS-ie

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silter.silesia.ternet.pl)
Data: Thu 04 Jul 1996 - 20:38:51 MET DST

Gregorio Kus <Grego_at_RMnet.IT> wrote:
>czyli dwie primary (majac rowniez jedna extended) na jednym HDD.

GK> podstawowa roznica ("uzytkowa") miedzy partycja primary a extended
GK> polega na tym ze tylko jedna z partcji primary jest widziana w danym
GK> momencie. Jesli zainstalujesz sobie np. dwa DOSy (albo DOSa i OS/2 :-)))
GK> na partycjach primary, to co zapiszesz na jednej z nich nie odczytasz
GK> pod drugim. Glupie systemy moznna zinstalowac i odpalic tylko
GK> z partycji primary. Te nowsze - takze i z dyskow logicznych nna partycji
GK> extended.
hmmm, a moze to glupota dos'a i os/2 ze nie widza innych primary?
tylko jedna z nich powinna byc bootowalna, ale czemu by nie moglo byc
ich kilka? sa jakies przeciwskazania?
Mam trzy partycje primary Linux native i wszystkie widoczne.
Wydaje mi sie, ze we FreeBSD tez jest podobnie (juz nie pamietam dokladnie,
z braku miejsca wylecial i nie mam jak sprawdzic)

a extended to chyba jakis wynalazek dosowy? (choc ostatnio go
obsluguja inne systemy)

czy sie myle?
slawek