Re: V-Fat w starym DOS-ie

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Thu 04 Jul 1996 - 19:11:20 MET DST

On Thu, 4 Jul 1996 16:55:37 +0200 Konrad Gretkiewicz wrote:

>Jesli partycja primary jest oznaczona przez BIGDOS (u mnie tak jest ale
>nie jestem pewien czy zawsze) to ja zrobilem sobie dwie partycje BIGDOS,
- mozesz ich miec nawet 4.
o ile sie nie myle BIGDOS oznacza jedynie partycje >32MB czyli
z FATem 16to bitowym

>czyli dwie primary (majac rowniez jedna extended) na jednym HDD.

podstawowa roznica ("uzytkowa") miedzy partycja primary a extended
polega na tym ze tylko jedna z partcji primary jest widziana w danym
momencie. Jesli zainstalujesz sobie np. dwa DOSy (albo DOSa i OS/2 :-)))
na partycjach primary, to co zapiszesz na jednej z nich nie odczytasz
pod drugim. Glupie systemy moznna zinstalowac i odpalic tylko
z partycji primary. Te nowsze - takze i z dyskow logicznych nna partycji
extended.

[...]
>I ciekawostka: moglem rowniez czasowo ukryc partycje (byla niewidoczna
>dla dosa i win95) przez zamiane BIGDOS na NET386.

to tez nie jest zaden cud. DOS i windoze znaja tylko FAT. Nie odczytaja
(nie widza) ani partcji HPFS, ani NTFS, ani ext2fs, ani NET386, ani
zadnej innej poza fat 12bit i fat 16bit, czyli DOS i BIGDOS
w terminologii NU

Grego