Re: MAC jest be?

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Wed 03 Jul 1996 - 17:39:05 MET DST

On Wed, 3 Jul 1996 14:26:15 +0200 Wojciech Golec wrote:

>Faktem jest ze zarowno IBM,jak i Apple,pracuja nad systemami,ktore beda w
>stanie czytac aplikacje napisane dla Win(a nie odwrotnie)

nie wiem jak u Apple'a,
   (to znaczy - nie wiem jak jest dokladnie, bo wiem ze cos
    kombinowal z Insignia, ktora robi emulator w3.x dla NT
    na platforme Power)
ale w przyp IBM - to nieprawda.
Po pierwsze IBM nad
"systemami ktore beda czytac aplikacje napisane dla win" (?)
nie musi pracowac, bo OS/2 wykonuje od lat aplikacje w3.x
a nie zamierza (i moim zdaniem slusznie) wprowadzic podobnej
obslugi dla aplikacji w95. Jesli by to zrobil to znow sie
nie bedzie mozna doprosic o aplikacje natywne bo producenci
beda odpowiadac - a po co, jesli OS/2 obsluguje te winzozowe?
Zamiast tego IBM wlacza kilkaset podstawowych API w95 do
nowego WARPa (nazwa kodowa Merlin) ktore umozliwia tworzenie
oprogramowania rownoczesnie dla obu platform. Wydaje mi sie
ze moze to sprowokowac duza ilosc producentow software'u
do skorzystania z tej mozliwosci, bo dlaczego mieliby
zrezygnowac z kilkunastu milionow potencjalnych klientow
jesli naklad pracy jest prawie ten sam?

Grego