Re: Taki sobie OS

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Wed 03 Jul 1996 - 17:25:47 MET DST

On Wed, 3 Jul 1996 14:03:15 +0200 Piotr Rogulski wrote:

[...]
>Czy ktos wie w jaki sposob i przy pomocy czego zmusic OS/2 do obslugi
>klawiatury polskiej programisty, maszynistka mi nie lezy :-)

nawet na leo.org lezy odpowiedni driver (polkeyb czy keybpol plus
cyferki wersji) napisany zreszta przez polskich programistow.

>Jest w pakiecie program do obslugi poczty Ultimedia Mail/2 Lite, czy
>to wogole dziala ?

to dziala, jest to jeden z nielicznych programow dla WARPa
napisanych w stylu windoze: sliczny i bezuzyteczny.
Ma pelno burakow, jest przerazliwie wolny nawet na maszynach z 16MB.
Oglonie - do wykasowania

>Po instalacji system wstajac stwierdza w oknie CMD.EXE:
>"reading c:\MPTN\ETC\sendmail.uml 10
>SYS1811: The process has stopped.
>[...] trap number is 000D."

TRAP 000D jest to blad bardzo trudny do wysledzenia (w sensie
konkretnych przyczyn) gdyz w wiekszosci przypadkow powoduja go
buraki w kodzi jakiejs aplikacji (oznacza probe dostepu do RAM
przez task ktory jej sobie nie zarezerwowal)

w kazdym razie - powinien zniknac po usunieciu UMail

>Co robic, po za uzywaniem WinPMAIL'a?

jest MASA programow pocztowych pod OS/2 (wogole w aplikacje TCP/IP
WARP jest naprawde niezle zaopatrzony - tak komercyjnie jak i free-
i share-ware'owo)

Polecane sa zazwyczaj: PMMail, PostRoad Mailer, MR/2 ICE,
ale trudno cos polecic jak sie nie zna wymagan - kazdy z nich ma
swoje wady i zalety. W dodadtk sytuacja zmienia sie z tygodnia
na tydzien (doslownie) - w niektorych tygodniach pojawialy
sie po dwa upgrade'y do MR/2 ICE.

Jezeli odbiera sie naprawde duza ilosc maili i korzysta z newsgroup
to chyba najlepiej jednak wypadnie para yarn + souper (do pracy
off-line). Ma to troche spartanski interface (portingi z unixa)
ale jest free i na dluzsza mete (jak sie ktos nie boi uzywania
klawiatury zamiast myszy) nic nie zapewni takiej elastycznosci.
(sa i inne free portingi z unixa - z najpopularniejszymi tzn.
elm'em i pine'em wlacznie)

Grego