Re: V-Fat w starym DOS-ie

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Tue 02 Jul 1996 - 09:38:36 MET DST

Mirek Nowakowski (nowam_at_pg.gda.pl) wrote:

: > : Dodanie nowego dysku fizycznego do systemu wcale nie musi sie wiazac z
: > : "przeliterowaniem" dyskow logicznych nastepnych po C: z wczesniej
: > : zainstalowanego dysku fizycznego. Wystarczy na nowym dysku nie zakladac
: > : partycji "primary", a od razu extended.
: > Teoretycznie sie nie da ('cannot create extended partition because primary
: > partition not exist').
: To co ja w takim razie mam u siebie w komputerze? Co prawda to tylko
: OS/2, ale myslalem ze pod DOS-em tez mozna robic takie rzeczy ;-D

Pod Dosem to prawie nic sie nie da zrobic w tej materii. Nawet nie da
sie zrobic 2 partycji primary na 1 dysku (co to w ogole za pomysl
z ta partycja extended+nastepna logical DOS?????). Rozumiem, ze jakas
partycja extended jest potrzebna jesli mamy juz 4 partycje na dysku,
ale jesli nie to nie rozumiem dlaczego to zrobiono. Poza tym
pomysl z max 4 partycjami przypomina mi slynne zdanie Gatesa, ze nigdy
nikt nie wykorzysta wiecej niz 640 KB RAM.

--
Greetings,
                                                KHC