Re: V-Fat w starym DOS-ie

Autor: Konrad Gretkiewicz (konrad_at_enic.fr)
Data: Thu 04 Jul 1996 - 16:25:36 MET DST

Krzysztof Halasa wrote:

> Pod Dosem to prawie nic sie nie da zrobic w tej materii. Nawet nie da
> sie zrobic 2 partycji primary na 1 dysku (co to w ogole za pomysl
> z ta partycja extended+nastepna logical DOS?????). Rozumiem, ze jakas
> partycja extended jest potrzebna jesli mamy juz 4 partycje na dysku,
> ale jesli nie to nie rozumiem dlaczego to zrobiono. Poza tym
> pomysl z max 4 partycjami przypomina mi slynne zdanie Gatesa, ze nigdy
> nikt nie wykorzysta wiecej niz 640 KB RAM.
> --

 O ile ja wiem to mozna...
Za pomoca programu Disk Edit z pakietu Norton Utilities mozna sobie
poprzestawiac ile sie chce w tablicy partycji.. o ile ktos ma
odpowiednia wiedze i/lub odwage.
Jesli partycja primary jest oznaczona przez BIGDOS (u mnie tak jest ale
nie jestem pewien czy zawsze) to ja zrobilem sobie dwie partycje BIGDOS,
czyli dwie primary (majac rowniez jedna extended) na jednym HDD.
Zrobilem to co prawda recznie (zmniejszylem rozmiar extended i w
pozostale miejsce wpisalem odpowiednie liczby oznaczajace de facto
trzecia partycje), ale sadze, ze po zrobieniu fdiskiem partycji extended
da sie recznie zmienic jej oznaczenie na primary. U mnie wszystko bylo
OK, zapis, czytanie z drugiej primary, zadnych problemow. Zawsze przy
grzebaniu w tablicy partycji zapisywalem sobie na wszelki wypadek te
pare liczb, bez ktorych caly HDD jest niczym...
I ciekawostka: moglem rowniez czasowo ukryc partycje (byla niewidoczna
dla dosa i win95) przez zamiane BIGDOS na NET386.

cu
condor