Re: Regulacja zegarka

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccagate.ari.ch)
Data: Sat 29 Jun 1996 - 13:52:28 MET DST

Grego_at_RMnet.IT (Gregorio Kus) wrote:

>kiedy ja bawilem sie w krotkofalarstwo (SP9-8812 potem SP9IYF)
>to kwarce sie po prostu regulowalo.
>Otwieralo sie obudowe, kwarc, ktory byl zby szybki spowalnialo sie
>dodajac mu warstw srebra (elementarne procesy chemiczne
>z wyjorzystaniem zuzytego wywolywacza fotograficznego),
>a jesli byl zbyt wolny to sie mu zdejmowalo warstwe srebra
>zwykla gumka~ myszka~
>
>Grego

Grego mimo ham sprirt musze Ci napisac ze to nie ta epoka, kiedys
obudowaly latwiej szlo zdejmowoac. Poa za tym jesli ten kwarc
jest na wierzchu to mozna podmienic bo produkuje sie miliardy
kwarcy zegrakowych, kosztuja grosze i mozna wymienic. Gdy jest
zalany w bloczek al'a Dallas wraz z elektronika i bateria to i
tak nic sie nie otworzy, ale moze ma jakiesj piny do kompensacji.
Jak to nie jest Dallas to moze jest kompatybilny. Wymienic,
poszukac odpowiedznika, na ogol sa na podstwce. Jak akumulator
jest na wierzchu to moze on jest winien (latwo zmierzyc napiecie)

Ale popisujemy sie erudycja ale ustalmy jak pomomoc mam pytania:
1. czy przypakiem na plycie nie ma w jwednym miescu kwarcu
16costm khz (2^14) obok kosci i trymera (to nie skoczylo sie w
XT, mam przed nosem plyte AT, a poza tym oryginalne XT (i nie
tylko) nie mialo zegara czasu rzeczywistego, a scislej byl
opcjonalny na odzielnej plycie).
2. Jak na plycie jest jakas "inna wyzsza kosc" to czy to na niej
jest napis Dallas, czy jakis inny?
3. czy da sie toto wymienic? (na podstwace)
4. Czy na plycie jest akumulator/bateria (LTC), jak tak to jakie
jest jego napiecie po wylaczeniu systemu.
Pawel