Re: W co inwestowac?

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Sat 29 Jun 1996 - 05:03:57 MET DST

On Fri, 28 Jun 1996 21:08:54 +0200 Marisz Studzinski wrote:

>Programowaniem
>zajmuja sie teraz profesjonalisci a nie gowniarze co przeczytali
>ksiazke 'jak programowac w C'.

kolejny co sie wypowiada, nie majac bladego pojecia o temacie.

Ja sie zamartwiam, ze pracy dla profesjonalistow jest coraz mniej,
a ten mi tu, ze TERAZ programowaniem to sie zajmuja profesjonalisci.

Tymczasem jest dokladnie odwrotnie:
im bardziej zaawansowany system tym mniej roboty dla fachowcow.
W takim NextStep'ie (a jest to [IMHO] najbardziej zaawansowany
wspolczesny s.o. programowanie w coraz wiekszym stopniu polega
na skladaniu klockow lego - gotowych obiektow i klas napisanych
przez NIELICZNYCH fachowcow.

Nie trzeba siegac zreszta az tak daleko - ogromna wiekszosc
programujacych w Visual Basic'u jest programistami, ze o kant
dupy rozbic, [sorry, aczkolwiek bez przekonania],
a mimo tego sa w stanie stworzyc UZYTECZNE aplikacje.

To samo (niestety) dotyczy adminow - jak patrze na rozwoj
oprogramowania do zarzadzania/monitoringu/konfiguracji
network systems, to zaczynam dostrzegac na (wcale nieodleglym)
horyzoncie zmierzch zawodu admin'a.
To juz niedlugo moze byc ktos taki jak pisze Slawek: zwykly technik.

Grego

P.S. Ja tu sie bynajmniej nie martwie o siebie - moja specjalnosc
  to embedded systems i wogole programowanie "blisko sprzetu",
  a tu jeszcze dlugo zadne klocki obiektowe nie znajda zastosowania.
  Do dzis ogromna wiekszosc aplikacji chodzi na 8mio bitowych
  procesorach (bardzo bliskich kuzynach 6502 - niech wam bedzie
  atarowcy/kommodorowcy, cieszcie sie, i tak uwazam ze 8048
  czyli kuzyn 8080 jest lepszy), a jakbym zaproponowal swojemu
  szefowi uzycie w95 do sterowania urzadzeniem przemyslowym
  to juz po 5ciu minutach przyjechalaby po mnie karetka
  z manicomio distrettuale.