Re: AWE 32 czy GUS PnP !!

Autor: Wojtek Zuchowski (wojtek_at_brp.waw.pl)
Data: Wed 26 Jun 1996 - 11:34:27 MET DST

>Tak, tak wiesz co piszesz ... aby przekonac Was w tym przytocze fragmencik
>listu jaki napisales w innym miejscu. Oto co piszesz i wiesz ...
>
> ^ bzdura ... efekty ma ( np. 3D sound ), a nowy player obsluguje reverb

jak sie chcesz wymadrzac to najpierw przeczytaj co napisalem... piszac o
efektach pisalem wyraznie o reverb i chorus. Czy mozesz sobie w playerach do
GUS'a wlaczyc w modulach 3dsound? (to pytanie retoryczne), jaki nowy player
obsluguje reverb? poza tym GF1 nie reverbu i kropka jesli masz player z
reverbem tzn. ze jest on realizowany programowo, a nie o to chodzi.

> ^ GFA1 ?! ze co ? Moze Twoj PnP ma cos takiego w takim wypadku sprzedawca
>Cie oszukal - masz zwyklego gravisa i sie pieklisz ;)
>GUS PnP ma chip Inter Wave firmy AMD i zgodnosc z poprzednikami jest na
>poziome emulacji.

chcialbys w to wierzyc co...? InterWave to nazwa rynkoewa, zobacz co ten chip
ma napisane na obudowie. Zreszta co ja Ci bede tlumaczyc, IV to GFA1, to jest
fakt.

>Miksuje normalnie tzn. 32 kanaly na 44 KHz bez ograniczen,
>zreszta na koncu listu przesylam specyfikacje chipa ...

ja tez czytalem ulotki reklamowe, ale bardziej wierze temu co slysze. W
intertii 1.22 siadl na 28-kanalowym module identycznie jak zwykly GUS, mylisz,
ze emulacja starego gravisa jest tak doskonala, ze emulowane sa rowniez jego
ograniczenia? jesli wyjdzie wreszcie jakis player na PnP to moze sytuacja
ulegnie zmianie, narazie jest tak jak jest. Jesli GFA1 jest naprawde taki
extra, to dlaczego Gravis nie dolaczyl do niego nawet najprostszego playera,
dla pokazania jesgo mozliwosci? pomysl nad tym...

>Tak tak, masz racje pomylilem sie o 4 KHz to okropne ... zwlaszcza kiedy
>porownuje sie do czestotliwosci 44 KHz. Jak bys troszke pomyslal to bys mogl
>sie domyslic ze skoro podaje rozpietosc 15-11 KHz to znaczy ze po prostu nie
>pamietam dokladnie ... no ale do czegos musiales sie przyczepic, duma Twoja
>nakazuje ;)

nie, tylko nie wypowiadaj sie tak autorytarnie jesli nie jestes pewien tego co
piszesz...

>Nie, Ty sie sugerujesz chyba tym co zwykle player'y pisza ( zazwyczaj
>informuja o "obcietej" czestotliwosci ) ale to nie ma nic wspolnego z
>faktyczna jakoscia odtwarzania w przypadku GUS PnP. PnP NIE OBCINA
>CZESTOTLIWOSCI ODTWARZANIA WRAZ Z ILOSCIA AKTYWNYCH KANALOW, nawet jesli
>uzywasz playera do gusa classic. Dociera ?

mozesz sobie to napisac jeszcze 100 razy, ja sie nie sugeruje tym co jest
napisane, tylko tym co sie wydobywa z glosnikow, dociera? jak chcesz moge Ci
podac nazwe modulu, problem w tym ze nie masz do czego porownac,..

>Do odtwarzania wszystkich plikow pod dos'em uzywam play.exe ( ver 0.95 )
>dostarczany przez firme amd ( odtwarza wiekszosc formatow procz xm, xm
>odtwarzam na Cubic'u).

no i wystarczy, pusc sobie modul z demka Dope, ma to 28 kanalow i jest idealnym
przykladem zatykania sie gusow, wlacznie z PnP, tylko nie pisz, ze gadam
bzdury, bo na pudelku jest napisane... itd. mnie to nie obchodzi,

>Midy, wiadomo pod windowsami.

no i jak Ci sie podobaja midy z ROM'u w porownaniu do zwyklego GUS'a, bo jak
napiszesz, ze sa lepsze, to zapluje sobie monitor makaronem...