Re: ADW czy ADZ ???

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 25 Jun 1996 - 19:27:49 MET DST

Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl) wrote:
: lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:
: >P.S. szybki dysk zmiejsza czas startu windozy, i na tym jak by sie
: >jego rola konczyla. Ponownie zaczyna sie liczyc przy swapingu, ale to znak
: >ze potrzebujesz wiecej RAM, a nie szybszy dysk.
: Mysle, ze po prostu Ty i Adam co innego rozumiecie przez 'typowe
: zastosowanie'. Typowe zastosowanie u mnie w biurze to jednoczesnie
: otwarte: Word z plikiem okolo 100 kB, Excel z ok. 2 MB placht, jedna
: aplikacja w FoxPro for Dos Extended, Norton Commander i jakies
: windoziane kalkulatory, notepady i inne drobiazgi. Dobrze by bylo,
: gdyby jeszcze mozna bylo otworzyc druga w Foxpro Extended i
: jedna w Clipperze, ale pod WWG 3.11 przy 16 MB raczej sie nie da,
: pod 95 pewnie tez. Ile powinienem miec pamieci, zeby nie ruszalo
: swapa i czy to ma sens ?

Ile trwa takie przelaczanie? Dwie sekundy? Jak czesto to wykonujesz?
Zyskasz duzo jesli wstawisz szybszy dysk, ktory sprawe zalatwi w 1.5 s?
A jesli naprawde zyskasz duzo, to policz sobie, czy nie oplaca Ci sie
dostawic ekstra 16MB, bo to dla firmy koszt jakies 2mln, i zwraca sie
po tygodniu wieksza wydajnoscia pracownika.

P.S. 'Swappingiem' nazywam sytuacje, gdy dysk blyska przez przynajmniej
     20% czasu pracy.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |