Plyty i SIMMy - ostrzezenie

Autor: Lukasz Bajonski (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Tue 25 Jun 1996 - 16:59:30 MET DST

Hey!

Jakis czas temu pytalem sie na tej liscie, czy ktos wie czy SIMM 16 MB bedzie
chodzil z plyta A-Trend 1425 ( 486 PCI ), nie uzyskalem niestety zadnej
odpowiedzi i pewnymi obawami poszedlem na gielde warszawska. Poniewaz nie
jestem skapym ryzykantem kupilem w jednej z handlujacych tam firm - SIMM wydal
mi sie jakis dziwny - dwustronny z kostkami wiekszymi niz w czworkach ktore
mam w domu - lecz poniewaz byl to SIEMENS uznalem ze tak musi byc. Po powrocie
do domu i zainstalowaniu bez innych SIMMow komputer sie nie uruchamial, po
dolozeniu czworek uruchamial sie ale uznawal moja nowa 16 za zwykla czworke!!
Pomyslalem wiec ze zostalem nabrany i sprzedano mi 4MB za 16MB i poszedlem
nastepnego dnia pod adres firmy z reklamacja. O dziwo ta firma rzeczywiscie
istniala pod tym adresem, a na moja skarge serwisant odpowiedzial, ze mam
stara plyte glowna - bo to jest najnowoczesniejsze rozwiazanie i chodzi tylko
w najnowszych plytach. I rzeczywiscie zademonstrowal w swojej plycie za jest
to 16MB. Firma okazala sie uczciwa i za doplata 5 zl wymienila mi ta 16
na normalna, z zewnatrz wygladajaca tak samo jak moje poprzednie czworki.
Chcialbym wiec ostrzec wszystkich ze te plyty nie chodza z nowymi SIMMami
( plyta jest nowa, kupiona 2 mies temu, z biosem z listopada ) i zadac
pytanie: o co chodzi z tymi nowymi SIMMami - czy ktos cos o nich slyszal,
bo sledze te liste od bardzo dawna i o niczym takim nie slyszalem ???
Jak to mozliwe, ze w jednej plycie SIMM dziala jako 4 a w drugiej jako 16MB,
wydawalo mi sie ze moze chodzic lub nie, ale zeby chodzil w 1/4 ????

                               LUKE

    _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/_/ Lukasz Bajonski
   _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( lbajon_at_sgh.waw.pl )
  _/ _/ _/ _/ _/ _/_/_/ * SGH Warszawa *
 _/ _/ _/ _/ _/ _/ ( Warsaw School of Economics )
_/_/_/_/ _/_/_/_/ _/ _/ _/_/_/_/ http://akson.sgh.waw.pl/~lbajon