Re: Pentium vs. Cyrix jako procesor do prac graficznych

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Thu 20 Jun 1996 - 21:30:52 MET DST

Michal Rok napisal (-a) :

 [...]
> do prac graficznych (rendering, 3DStudio, WIN3.51NT), ktory
> bedzie pracowal raczej jako stacja obliczeniowa, [...]
>
> Pentium 133
> Plyta Intel Advanced Atlantis (z karta ATI64 2MB na plycia)
> Pamiec 64 MB
> Dysk 2GB IDE
>
> Problem jest w wyborze procesora. Wg. cennika TCH, za mniejsze
> pieniadze mozna kupic Cyrixa 150+, ktory formalnie powinien
> byc szybszy od Pentiumka. [...]

Niestety Cyrix 6x86 ma dosc slaba jednostke zmiennopozycyjna wiec odradzam
zakup tego procesora do zadan jakie wymieniles(nawet najsilniejszy obecnie
dostepny 6x86 ma slabszy koprocesor od P-100). Plyty Intela nie dzilaja z
procesorami innymi niz intel no chyba, ze wynienisz BIOSa na MR-BIOS zamiast
AMI.

> Czy istnieja jeszcze jakies inne procesory w tej klasie cenowej?

Niestety (a moze nie), Intel gora (AMD 5k tez jest bardzo slaby)

> Aha, nie stac mnie na zestawik Pentium Pro 150 + Intel Aurora,
> ale milo by bylo dowiedziec sie, jak on sie ma do P150 w tych
> zastosowaniach.

Z wlasnych doswiadczen powiem tylko tyle, ze dobra plyta pod PPro
(niekoniecznie intelowska aurora) z odpowiednia iloscia pamieci + PPro +
dobra karta np. Matrox MGA Millennium i to wszystko pod NT jest chyba
najlepszym zestawem jaki sobie moze wymarzyc architekt i inzynier (AutoCAD
13, 3D Studio MAX, Microstation) czy grafik (Photoshop). Aplikacje te
(oczywiscie wszystkie 32-bitowe w wersji dla NT) dzialaja rewelacyjnie szybko
na takim zestawie i maja jeszcze jeden plus (tu dla bogatszych) bo potrafia
wykorzystac wiecej niz jeden procesor dla swoich obliczeniowych potrzeb.
Cena? Hmm... no jeszcze troche duza ale spada w dol. W tej chwili plyta
Intel Aurora + PPro 150MHz + obudowa Midi Tower ATX + WinNT 3.51 Workstation
=~$1500+VAT.
Pamieci wiadomo po ile a Matrox okolo kilkunastu do dwudziestu baniek z
VATem w zaleznosci od wersji (wielkosci WindowRAMu).

Piotrek
piotrs_at_tch.waw.pl