Pentium vs. Cyrix jako procesor do prac graficznych

Autor: Michal Rok (mrok_at_waw.pdi.net)
Data: Thu 20 Jun 1996 - 17:48:53 MET DST

Potrzebuje porady w sprawie wyboru konfiguracji komputera.
Firma, ktora zwrocila sie do mnie, zamierza kupic komputer
do prac graficznych (rendering, 3DStudio, WIN3.51NT), ktory
bedzie pracowal raczej jako stacja obliczeniowa, anizeli
robocza. Ze wzgledu na niewielkie potrzeby co do samej
predkosci grafiki, zaproponowalem (przy z gory okreslonej
kwocie do zaplacenia) nastepujaca konfiguracje:

Pentium 133
Plyta Intel Advanced Atlantis (z karta ATI64 2MB na plycia)
Pamiec 64 MB
Dysk 2GB IDE

Problem jest w wyborze procesora. Wg. cennika TCH, za mniejsze
pieniadze mozna kupic Cyrixa 150+, ktory formalnie powinien
byc szybszy od Pentiumka. Tylko ze slyszalem gdzies, ze on
jest niezly do prac typu w95, ale wyklada sie na koprocesorze.
Czy ktos moglby mi doradzic na ktory procesor sie zdecydowac?
Czy w przypadku Cyrixa musialbym rozejrzec sie za inna plyta
glowna?
Czy istnieja jeszcze jakies inne procesory w tej klasie cenowej?
Aha, nie stac mnie na zestawik Pentium Pro 150 + Intel Aurora,
ale milo by bylo dowiedziec sie, jak on sie ma do P150 w tych
zastosowaniach.

z gory dzieki za pomoc,

Michal Rok

--