Re: AWE 32 czy GUS PnP?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Mon 17 Jun 1996 - 14:11:25 MET DST


Michal Osak (micho_at_kameleon.oi.pg.gda.pl) wrote:

: 1. Jak wyglada emulacja SB przez GUSa. Jak czesto to zawodzi i na ile sie
: sprawdza (gry, oczywiscie :-) )

jest tak: albo uzywa sie MEGAEM'a (emuluje SB mono + Roland*) - uzywa
EMM (QEMM, EMM386) - dziala o ile gra nie kloci sie z EMM,
albo uzywa sie SBOS'a (SB chyba tez mono + muzyka FM, ale bez Rolanda)
- chodzi w real+protected, ale muzyka gorsza (jakby z SB),
albo uzywa sie driverow AIL (jesli gra obsluguje, nowsze gry -
nalezy po prostu podmienic driver SB GUS'owym - wtedy 16 bitow stereo
+ MIDI wavetable)

jest jeszcze jakis ultramid (tez jakis standard producentow gier),
ale raczej pierwsze trzy wystarczaja.
Oczywiscie najlepiej jesli gra obsluguje GUSa, wiekszosc nowych gier
tak robi.

Nie mialem chyba zadnej gry, z ktorej nie dalo sie wydobyc dzwieku
- choc nie zawsze udawalo sie 16bitow stereo + wavetable.
Zreszta w przypadku gier, szczegolnie na kiepskich glosnikach,
roznica 8-16 bitow nie jest duza (jesli jakakolwiek).

: 3. Czy w przypadku GUSa bez pamieci (nie-PRO) moge sobie spokojnie pogrywac
: w ulubione gierki?

GUSa bez pamieci? Nie wiem jak jest z tymi nowymi GUSami, ale normalny
GUS musi miec >=256KB RAM. Zreszta RAM nie jest drogi :)

Poza tym standardowy GUS ma 8 bitowe probkowanie, SB16+ chyba 12.
Chociaz ja nigdy tego nie uzywalem. Nowsze GUSy sa lepsze.

--
Greetings,
                                                KHC
--------------------------------------------------------------------
Krzysztof Halasa
Network Administrator of The Palace of Youth in Warsaw
Palac Mlodziezy                      Internet: khc_at_pm.waw.pl
ul. Swietokrzyska                     Fidonet: KHC, 2:480/40
00-901 Warsaw, Poland


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 12:45:36 MET DST