Re: Jaka plyta 486 ?

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Sat 15 Jun 1996 - 01:22:30 MET DST

Pawel Sikora <psikora_at_okwf1.fuw.edu.pl> wrote:

> [...]
GKPC-Labs
>Otoz mylisz sie niebywale. W 486 grafika na VLB jest duuuzo szybsza niz
>na PCI. Akurat SP3 dal sie wytestowac z okolo 30 kartami, glownie
>opartych na roznych S3 864/868/964/968 oraz ET4000/W32p roznych
>producentow i wnioski sa juz statystycznie pewne. Testowano glownie goly
>transfer do pamieci Video zapychanej przez procesor:
>
>busclock Mhz S3 VLb S3 PCI ET4 VLb Et4 pci CL5343 PCi
> 33 16 16 16 11 8
> 40 20 16 18.5 13 11
> 50 25 16 21 13 11
>
>wszystko w MB/sek.

Uwazam, ze nic w ten sposob nie udowodniles.

1. Oczywiste, ze predkosc magistrali PCI nie rosnie ze wzrostem
taktowania procesora, poniewaz jest standartowo ustalona na
33 MHz. Teoretycznie biorac wydajnosc komputra z PCI ma nawet
szanse ZMALEC przy przejsciu np. z 33 MHz na 40 MHz, poniewaz
moze sie zdarzyc, ze procesor czeka na magistrale albo odwrotnie
(nie pracuja synchronicznie)

2. Oczywiste, ze szyna VLB dziala szybciej przy wzroscie
czestotliwosci zegara. Dowcip polega na tym, ze bardzo czesto
PRZESTAJE wtedy dzialac. Czesto tez z definicji NIE dziala pewna
kombinacja karta-plyta glowna.

Poza tym praca komputera nie polega wylacznie na przesylaniu
danych do karty graficznej. Miedzy innymi polega rowniez np.
na odczycie danych z pamieci zewnetrznych. Czy uruchomisz
jednoczesnie na VLB: karte grafiki, karte sieciowa, kontroler
EIDE i kontroler SCSI ? - zycze wszystkiego najlepszego.
Na PCI cos takiego dziala bez problemow - moge pokazac.

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl