Re: Jaka plyta 486 ?

Autor: Pawel Sikora (psikora_at_okwf1.fuw.edu.pl)
Data: Sat 15 Jun 1996 - 10:23:41 MET DST

> Uwazam, ze nic w ten sposob nie udowodniles.Udowodnilem, ze jest sens posiadania takze VLB oprocz PCI.
> 1. Oczywiste, ze predkosc magistrali PCI nie rosnie ze wzrostem
> taktowania procesora, poniewaz jest standartowo ustalona na
> 33 MHz. Teoretycznie biorac wydajnosc komputra z PCI ma nawet
> szanse ZMALEC przy przejsciu np. z 33 MHz na 40 MHz, poniewaz
> moze sie zdarzyc, ze procesor czeka na magistrale albo odwrotnie
> (nie pracuja synchronicznie)Nigdy nie pracuja synchronicznie - jest dwordowe fifo na styku.
Wszystko zgodnie z teoria funkcjonuje dopiero na Pentium.
> 2. Oczywiste, ze szyna VLB dziala szybciej przy wzroscie
> czestotliwosci zegara. Dowcip polega na tym, ze bardzo czesto
> PRZESTAJE wtedy dzialac. Czesto tez z definicji NIE dziala pewna
> kombinacja karta-plyta glowna.Oczywiscie, jednak zyski przy intensywnej pracy z grafika typu photoshop
i corel sa ogromne i warto (bylo) skompletowac chodzacy na 50 Mhz komplet
> Poza tym praca komputera nie polega wylacznie na przesylaniu
> danych do karty graficznej. Miedzy innymi polega rowniez np.
> na odczycie danych z pamieci zewnetrznych. Czy uruchomisz
> jednoczesnie na VLB: karte grafiki, karte sieciowa, kontroler
> EIDE i kontroler SCSI ? - zycze wszystkiego najlepszego.
> Na PCI cos takiego dziala bez problemow - moge pokazac.Na VLB rowniez, mam 3 sloty VLB zapchane - video S3, multio Vinbond i
adaptec 2840, przy tym karta sieciowa 3c5x9 naprawde wystarczy isowa
(transfer 833 kb/s nie rozni sie niczym od osiagow wersji pci czy eisa).

Jako ciekawostke powiem ze nasz server ma plyte starenka VLB/EISA (HiNT)
w ktorej siedza trzy karty sieciowe (2 na EISA-ch), oraz w dwoch
slotach VLB kontrolery EIDE winbonda i SCSI Ultrastor 34f, ktore...
chodza na tym samym przerwaniu 14 (to tak jakby architektura eisa, gdzie
sa sharowalne irq przeniosla sie na sloty VLB). Malina.

pawel_at_pmc.com.pl