Re: EIDE - wyniki testow

Autor: Jurek (laskaje_at_ctrvax.vanderbilt.edu)
Data: Fri 14 Jun 1996 - 05:51:49 MET DST

Michal Mosiewicz <mimo_at_lodz.pdi.net> wrote:

>??? Dlaczego niby maja miec wieksza ilosc sektorow?

Bo zewnetrzne sciezki sa dluzsze (fizycznie), a ograniczeniem jest
gestosc zapisu (znow: fizyczna).

>(wylaczajac oczywiscie CD z tego)
>A nawet jesli przypadkiem by mial, to system bedzie go widzial logicznie
>a nie fizycznie i okazuje sie, ze wtedy wspomniana polowka wypadnie
>troche blizej brzegu i nadal efektywnosc zostaje zachowana.

eee niby nie bedzie zle jzk by zle byc moglo?

>Po prostu wiadomo, ze jezeli glowica dysku w stanie spoczynkowym znajduje
>sie w srodku dysku, to ma statystycznie o polowe blizej do danych niz
>siedzac na brzegu. Podobnie ktos, kto mieszka w centrum miasta, ma
>srednio wszedzie blizej niz ktos z peryferiow.

Dzieki za perly wiedzy i madrosci! Ale moze by tak jeszcze pomyslec
zanim sie cos napisze?

Te Twoje obiegowe prawdy z magla maja sie nijak do sytuacji, w ktorej
dysk jest zapisany _czesciowo_. A jak jest caly zapisany, to zupelnie
inna bajka.

A swoja droga co to jest pozycja "spoczynkowa" glowicy? Jakis nowy
wynalazek?

>A teraz, jesli zakladamy, ze glowica odpoczywac ma w srodku, to naturalnym
>wnioskiem jest to, ze zapis musi rowniez zaczynac sie od srodka, gdyz
>wtedy sredni czas dostepu do danych bedzie wzrastal mniej wiecej proporcjonalnie
>do objetosci dysku. Gdybysmy zaczeli zapisywac od brzegu, to wtedy
>dopoki dysk jest zapisany w mniej niz 100% :) osiagamy zawsze mniejsza
>efektywnosc niz przy zapisie od srodka.

Szkice weglem.