Re: EIDE - wyniki testow

Autor: Jurek (laskaje_at_ctrvax.vanderbilt.edu)
Data: Wed 12 Jun 1996 - 23:19:15 MET DST

lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:

>Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT) wrote:
>: On Sun, 9 Jun 1996 01:23:20 +0200 Jarek Lis wrote:
>:
>: >P.S. dalsze sektory dysku juz nie sa takie szybkie jak pierwsze..
>:
>: HPFS (a wydaje mi sie ze i NTFS) wypelnia dysk od srodka!
>: To co sie traci na sektorach - zyskuje sie na ruchu glowic.

>O - widzialem juz smieszniejsze patenty - dysk przy czytaniu sektora 0/0/1
>mial glowice w srodku talerza. I jak wtedy wyglada "inteligentny" system?
>Na szczescie ostatnio producenci juz tego nie robia.

> [...]

Moze mi sie pogorszylo, ale nie widze dlaczego zapelnianie partycji
"od srodka" pozwala na oszczednosc na ruchu glowic. Po mojemu, zapis
na zewnetrznych cylindrach (o wiekszej ilosci sektorow) ma same
zalety. Nie tylko operacje odczytu/zapisu sa szybsze ale i (przy danym
stopniu wykorzystania dysku) ilosc zapelnionych cylindrow jest
mniejssza a wiec sredni skok glowic krotszy.

Na czym polega ten zysk na "srodkowaniu"?

Jurek