Re: EIDE - wyniki testow

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 13 Jun 1996 - 16:17:38 MET DST

Jurek (laskaje_at_ctrvax.vanderbilt.edu) wrote:
: Moze mi sie pogorszylo, ale nie widze dlaczego zapelnianie partycji
: "od srodka" pozwala na oszczednosc na ruchu glowic. Po mojemu, zapis
: na zewnetrznych cylindrach (o wiekszej ilosci sektorow) ma same
: zalety. Nie tylko operacje odczytu/zapisu sa szybsze ale i (przy danym
: stopniu wykorzystania dysku) ilosc zapelnionych cylindrow jest
: mniejssza a wiec sredni skok glowic krotszy.
: Na czym polega ten zysk na "srodkowaniu"?

Jest, jesli sie zalozy, ze na poczatku partycji sa dane po ktore
czesto sie siega. FAT w dosie, inody w unixach, swap, command.com
czy NC. Wtedy glowica zwykle jest na srodku, i w obie strony
ma tylko pol drogi.

Jarek.