Re: Polskie znaki w trybie tekstowym w WP51/DOS

Autor: Jaroslaw Wasikowski (jarek_at_tema.mt.put.poznan.pl)
Data: Wed 12 Jun 1996 - 17:38:37 MET DST

>Ja uzyskalem odpowiedni efekt modyfikujac programem PTR sterownik
>drukarki. Jest tam opcja, ktora pozwala zamienic dowolny znak "ekranowy"
>na jeden lub kilka znakow "drukarkowych". Robilem redefinicje z kodow
>WordPerfecta na Mazovie i CP852, a na drukarki bez polskich znakow w ROMie
>przez skladanie odpowiednich znakow z kilku kodow (np. "L", cofniecie
>glowicy, "/"). Nawet mi sie udalo wpychac fonty ladowalne bezposrednio do
>sterownika. Ale to bylo cale wieki temu i na drukarki calkiem
>prehistoryczne (Star NL 10 i 15).

Czesc

Uzywam wp 5.1 na codzien. Na drukarkach laserowych i atramentowych
drukuje w trybie graficznym, natomiast na iglowkach w tekstowym. Mozna
zrobic redefinicje znakow ekranowych na inne drukarkowe w programie
PTR, choc mozna rowniez zrobic to inaczej. W pakiecie dystrybucyjnym
znajduej sie plik charmap.tst. Proponuje wydrukowac go na rzeczonej
drukarce w trybie niedrukowania grafiki i odnalezc kody (typu
numer_mapy,numer_znaku_w_mapie) interesujacych polskich znakow. Potem
zostaje tylko redefinicja ukladu klawiatury.
Mankamentem jest to, ze na ekranie zamiast polskich liter pokazuja sie
inne znaki. Rada na to jest praca przy standardowym ustawieniu i
uzycie odpowiednich makr do konwersji.
W razie potrzeby sluze odpowednimi plikami (ale poza lista)

Czesc
Jarek Wasikowski

                   Politechnika Poznanska Instytut Technologii Maszyn
                                    Zaklad Obrobki Plastycznej
tel. (0-61) 782265 lub (0-61) 782744 fax. (0-61) 782200
email jarek_at_tema.mt.put.poznan.pl