Re: Polskie znaki w trybie tekstowym w WP51/DOS

Autor: Mirek Nowakowski (nowam_at_pg.gda.pl)
Data: Wed 12 Jun 1996 - 13:45:39 MET DST

On Wed, 12 Jun 1996, Pawel Golik wrote:

> Hej,
> W ktoryms ze starych numerow ENTERa albo PCKuriera widzialem dawno
> sposob na zmuszenie WordPerfecta 5.1 do drukowania polskich znakow w trybie
> tekstowym z wykorzystaniem fontow drukarki. O ile pamietam polegalo to na
> odpalaniu WP z odpowiednia opcja (chyba WP /CP=??? ale glowy nie dam) i
> podlozenie pliku ze strona kodowa. Czy ktos wie cos wiecej na ten temat. Zalezy
> mi na drukowaniu w trybie tekstowym w standardach Mazovia i CP852. W trybie
> graficznym, tak jak to normalnie robi WP niektore znaki (/l) wygladaja paskudnie
> [...]

Ja uzyskalem odpowiedni efekt modyfikujac programem PTR sterownik
drukarki. Jest tam opcja, ktora pozwala zamienic dowolny znak "ekranowy"
na jeden lub kilka znakow "drukarkowych". Robilem redefinicje z kodow
WordPerfecta na Mazovie i CP852, a na drukarki bez polskich znakow w ROMie
przez skladanie odpowiednich znakow z kilku kodow (np. "L", cofniecie
glowicy, "/"). Nawet mi sie udalo wpychac fonty ladowalne bezposrednio do
sterownika. Ale to bylo cale wieki temu i na drukarki calkiem
prehistoryczne (Star NL 10 i 15).

OSciski!
Mirek Nowakowski