Re: EIDE - wyniki testow

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Mon 10 Jun 1996 - 01:42:23 MET DST

KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) wrote:

>odpowiedz: kiedy zostal wypuszczony caviar 630 a kiedy barracuda 2g? :o

Uprzedzalem przeciez, ze to demagogia :-)

>caviar 630 jest z serii wolnych caviarow (starszych; w opisywanym przypadku
>w dodatku zapewne jest to dysk serii f. cache w 64kb,

Tak.

> transfer z dysku w
>najlepszym przypadku i tak bedzie ponizej 1.8mb/s). polecam testy np. z
>uzyciem dysku caviar 21200, 21600, 32000, 32500, 33100 - wyniki powinny cie
>mile zaskoczyc.

Sprobuje, ale chwilowo nie mam takiego pod reka.

> acha - wiele
>osob na tej liscie ma bardzo wrazliwe uszy i cierpi na brak wiatraczkow
>zagluszajacych prace dysku: informuje, ze opisywane caviary sa znaczaco
>cichsze niz (srednio o 30% wolniejszy) quantum fireball czy (srednio o 70%
>wolniejszy) conner cfs ;)

Lubie caviarki i u mnie tez jeszcze zaden nie padl (nawet na podloge
;-) ) A co do halasu, to chyba nic nie przebije quantuma ELS 210
(pomijajac zabytki, jak np. Maxtor 4380S - ciekawe, kto z
pecetowcow widzial takie cos na oczy :-) )

>teoretyczna przepustowosc eide w dma2 multiword wynosi 22mb/s - czy
>opisywana barracuda zblizyla sie chociazby do tej granicy? :)

Ha, zastrzeliles mnie. Ale jak dorwe gdzies wide-owa barracude, to sie
sprobuje odgryzc ;-)))

>ps. nie jestem fanatykiem eide - uwazam jedynie, ze scsi w komputerach na
>biurku to nieporozumienie, bo w typowych zastosowaniach szybki dysk eide
>dziala conajmniej rownie wydajnie. z drugiej strony powaznie zastanawialbym
>sie nad wsadzeniem dysku eide do servera ktory ma obsluzyc wiecej niz 5-10
>uzytkownikow...

Wlasnie mam serwer 3.12 (przecietnie 30 uzytkownikow jednoczesnie)
na caviarku 21200 i wymieniam go na rzeczona barracudke.
Ku uwadze wszystkich, ktorzy narzekaja na caviary: chodzi od
poltora roku, w tygodniu 24h na dobe, w niedziele odpoczywa.
Zreszta nawet nie jest tak zle z wydajnoscia, bo zwykle stoi
(utylizacja rzedu kilkunastu procent) - taki jest akurat software:
kopiuje sobie paczke danych na local, dlugo obrabia, a potem
krotko zapisuje), tylko jak chce skopiowac z locala na serwer
wiecej niz 10 MB jednoczesnie, to zaraz dzwoni jakis wsciekly
user i mowi, ze mu sie zawiesilo.

A na biurku - coz, za cene tej Barracudy z Adaptekiem mozna
miec dwa caviarki 32000 i 32 MB pamieci - to na pewno bardziej
zwiekszy wydajnosc czegokolwiek, nawet W3.1.

pozdrowienia

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl