Re: EIDE - wyniki testow

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Sun 09 Jun 1996 - 18:24:21 MET DST

lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:

>Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT) wrote:
>:[...] w lepsze
>: performances dyskow SCSI nie wierze (tzn. istnieja~ rownie szybkie
>: EIDE w konfiguracjach jednodyskowych, szybkosc SCSI mozna docenic
>: dopiero uzywajac kilku dyskow w systemie multitasking)

>slusznie ze nie wierzysz w wieksza szybkosc dyskow SCSI (choc nie do konca-
>najszybsze dyski to zwykle te najwieksze, a te sa tylko w wersji SCSI na
>poczatku) - ale sporo zalet SCSI wynika z tego, ze SCSI sterownik
>jest DMA/busmaster, a IDE byl PIO.
>Ale juz nie koniecznie jest.
> [...]

A ja na to troche demagogii:
Komputer z plyta A-Trend 1425, procesor AMD DX4/100. Dwa dyski,
'testowane' ;-) przez copy/b nul, plik tekstowy 120 MB
a) Caviar 630 MB - 62 sekundy
b) Seagate Barracuda 2 GB na Adaptecu 2940 - 15 sekund.

Prowokacyjne pytanka:
1. Czy znacie dysk EIDE szybszy od tej Barracudy ?
2. Jezeli nawet, to czy bedzie szybszy z TA konkretna plyta glowna,
3. Czy ktorykolwiek EIDE zblizyl sie na tyle do teoretycznej granicy
przepustowosci interfejsu ('konkretna' Barracuda jest fast, a nie
wide).

Pozdrowienia

Grzegorz

p.s. Gentlemani o pieniadzach oczywiscie nie rozmawiaja
;-)

p.s.2 Barracude niestety bede musial wlozyc do serwera, na
          stale mi tak dobrze nie zostanie :(((

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl