Re: EIDE - wyniki testow

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sun 09 Jun 1996 - 01:16:48 MET DST

Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT) wrote:
: w tym miejscu wycinam opis korzysci jakie mam z zastosowania SCSI.
: A poniewaz tej wolnej kasy do wydania wlasnie nie mam, wiec stad moje
: pytanie czy uzywajac obu kanalow IDE mam pewne NAMIASTKI SCSI,
: a glownie chodzi mi wlasnie o "zrownoleglenie", bo inne zalet
: SCSI na razie mnie nie interesuja - nie mam potrzeby podlaczania
: innych urzadzen zewnetrznych (scaner, cd-recorder), w lepsze
: performances dyskow SCSI nie wierze (tzn. istnieja~ rownie szybkie
: EIDE w konfiguracjach jednodyskowych, szybkosc SCSI mozna docenic
: dopiero uzywajac kilku dyskow w systemie multitasking)

slusznie ze nie wierzysz w wieksza szybkosc dyskow SCSI (choc nie do konca-
najszybsze dyski to zwykle te najwieksze, a te sa tylko w wersji SCSI na
poczatku) - ale sporo zalet SCSI wynika z tego, ze SCSI sterownik
jest DMA/busmaster, a IDE byl PIO.
Ale juz nie koniecznie jest.
IMHO - dwa dyski IDE, z kontrolerem DMA, to juz prawie to samo co SCSI.

: 4. Najwiecej to zyskalem po prostu na zrobieniu miejsca na glownym dysku.
: Oczywiscie wiedzialem ze kazdy "sophisticated" system dyskowy mocno
: sie "kiepsci" na przepelnionym dysku, ale jak to jest powolny proces
: to jakos to uchodzi uwadze. Natomiast oproznienie za jednym zamachem
: 100MB + 2*chkdsk - dalo mojemy systemowi naprawde pieknego kopa.
: Wniosek praktyczny: przy dysku zapelnionym w 75% nalezy juz sie
: zaczac rozgladac za nowym dyskiem. 90% to tragedia. (nie dotyczy
: to FAT - tam to zawsze jest tragedia :-)

P.S. dalsze sektory dysku juz nie sa takie szybkie jak pierwsze..

Bylo zrobic inny prosty test - w jednym okienku kopiujesz lub porownujesz
dlugie pliki z roznych dyskow, a w drugim usilujesz normalnie pracowac.

Jarek.