Re: ODP: Siec bez kabla

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sun 09 Jun 1996 - 01:27:47 MET DST

M.R.H. (emerha_at_uoo.univ.szczecin.pl) wrote:
: Zauwazylem, ze ktos tu na liscie ma dopisek 'paket radio'. Korzystajac
: z rozmowy na temat lacznosci bezprzewodowej :
: z tego co wiem, packet mozna podlaczyc do CB. Na to nie trzeba jakis
: zezwolen, wiec panowie-namierzacze nie beda sie mieszac.

Na CB trzeba zezwolenie, tyle ze dostaje sie je bez klopotow - wystarczy
uijscic odpowiednia sume. Jest inny problem - CB ma 40 kanalow, co
powiedza "radiowcy" w Twoim miescie, jak dwudziestu takich ja Ty zechce
piszczec na kanalach?

: Teraz mam pytanie: na ile jest
: to praktyczna rzecz,

Hm, pare osob na tym dziala, z tym ze radzej na FM 144 niz typowym CB.

: jakie transfery osiaga sie w warunkach miejskich,
1200 :-) - a przynajmniej na tyle sa typowe modemy. Moze Ci sie uda
podkrecic do 2400.

: jakie jest bezpieczenstwo transmisji danych,

Zadne, dopuki nie zastosujesz szyfrowania. A byc moze (przepisy :-( ) nie
wolno Ci szyfrowac.

: i czy rzeczywiscie packet
: pozwala na korzystanie przez kilka osob na raz z jednego packet'a (tzn
: kilka osob naraz laczy sie z hostem przez packet), oraz czy packet moze
: tez dzialac jako retransmiter....

Moze - to jest prawie normalne TCP/IP, tyle ze po falach radiowych.

: uhhhhh, troche tych pytan, ktore
: sprowadzaja sie do jednego: czy packet radio moze zastapic modem...?

2400 tak. 28800 - nie, chyba ze masz pieniadze i licencje.

Jarek.