Re: ODP: Siec bez kabla

Autor: M.R.H. (emerha_at_uoo.univ.szczecin.pl)
Data: Sat 08 Jun 1996 - 12:12:34 MET DST

> Jest jedno male ale.
> Otoz kazdy radio-modem musi miec homologacje bo inaczej chlopcy
> z PAR-u naloza kare i zaplombuja sprzet (oczywiscie jak uda im sie wykryc)
> Uprzedzam bo w podobny sposob moj znajomy stracil dwa telefony bezprzewodowe.
>
> Andrzej

Zauwazylem, ze ktos tu na liscie ma dopisek 'paket radio'. Korzystajac
z rozmowy na temat lacznosci bezprzewodowej :
z tego co wiem, packet mozna podlaczyc do CB. Na to nie trzeba jakis
zezwolen, wiec panowie-namierzacze nie beda sie mieszac. Koszt tego
wychodzi jednak spory, zwazywszy, ze trzeba kupic raczej dobr CB (tak
mi ktos tlumaczyl, nie znam sie na CB, ale ponoc chodzi o zakres
czestotliwosci - wymagany b. szeroki). Teraz mam pytanie: na ile jest
to praktyczna rzecz, jakie transfery osiaga sie w warunkach miejskich,
jakie jest bezpieczenstwo transmisji danych, i czy rzeczywiscie packet
pozwala na korzystanie przez kilka osob na raz z jednego packet'a (tzn
kilka osob naraz laczy sie z hostem przez packet), oraz czy packet moze
tez dzialac jako retransmiter.... uhhhhh, troche tych pytan, ktore
sprowadzaja sie do jednego: czy packet radio moze zastapic modem...?

--
***  IRC : nathan                           | Michal R. Hoffmann ***
***  Internet : misiek_at_uoo.univ.szczecin.pl | PO Box 41          ***