Re: Bledy w Win95

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 03 Jun 1996 - 15:15:09 MET DST

Mariusz Mroczkowski (Mariusz.Mroczkowski_at_p9.f54.n480.z2.fidonet.org) wrote:
: Hello Krzysztof!
: 30 May 96 17:52, Krzysztof Foltman -> do All:
: KF> Swap na skompresowanym dysku ? Ratunkuuuu !
: Wzywasz pomocy po zetknieciu z _praktyka_ w win95, czy tylko tak hmm...- -
: emocjonalnie ???... :))))
:
: Mam swapa na drvspace3 (gdzie lezy cala windoza), zakladalem tez dwukrotnie dla
: porownania swapa na drive "uncompressed". Na drvsp3 jest szybciej lub w
: najgorszym razie tak samo.

Hm, na pewno jest szybciej? Nie chce cie martwic, ale zdaje sie, ze M$
pomyslal o takich pomyslowych osobach jak Ty, i swapa na drvspace zalozyc
sie da, tyle ze on wcale nie jest skompresowany. Przydziela sobie po
prostu 'raw' sektory i obsluguje bezposrednio.

Po tysiecznym telefonie do supportu od uzytkownikow ktorym nie dziala, jest
to dzialanie naturalne.

: Mnie to nie dziwi - _najwolniejszym_ogniwem_ virtual memory jest _hardysk_, a
: plik swapa jest krotszy na "compressed drive" i to znacznie, (NU95 podaje
: srednia kompresje dysku =2.51). Nie wiem w jakim stosunku jest kompresowana
: swapfile ale zdaje sie nie mniej niz 1.5

Przy dzisiejszych dyskach? ~5MB/s z dysku jest zwykle wiecej niz mozna
z Pentiuma wycisnac. Podobnego rzedu sa to wielkosci, ale raczej
stawiam na dysk, ze szybszy.

Jarek.