Re: Mac (Apple) v PC

Autor: Wojciech Froelich (froelich_at_phys.uni.torun.pl)
Data: Mon 27 May 1996 - 16:49:14 MET DST

Tomasz Sokolski (tomsok_at_kaszub.ternet.pl) wrote:
: Ludzie,
:
: Mam kilku znajomych, ktorzy pracuja na Mac'ach.
: Twierdza, ze to jest oczywiscie jedyny na swiecie i najlepszy komputer
: do "grafiki" (pomijam Silicony !! ).
: Ja im na to, ze moze kiedys dawno temu tak bylo.
: Teraz przy pentiumach i szyblich dyskach EIDE, juz nie!
: Ale caly czas slysze, ze MAc jest o "niebo" lepszy od PC.
: Slusze,ze wszystkie "profesjonalne" ( typu freehend, czy ilustrator,
: quark ) programy graficzne powstaja najpierw na Mac'a a potem na PC.
: Ponad to w wersjach na PC jest pelno bledow.????
: Ostatecznym argumentem (za PC) jest wg mnie to, ze za te same pieniadze
: za ktore mozna kupic sredniego Mac'a , mozna zmontowac "rakietowego" PC.
:

Swego czasu mialem naprawde ochote zmontowac sobie nie byle jakiego Maca,
ale...
No wlasnie, dobilo mnie clo i VAT na granicy.
Wystarczy poczytac sobie newsy uzytkownikow Maca, zwlaszcza te o komputerach
na sprzedaz. Czarno na bialym ( u mnie amberowo na czarnym ) mamy piekne
ceny, np. 990$ za PowerMaca 6100/66 z 16 RAM i 1GB twardego i na dokladke
jeszcze karte emulacji DOS z 486 DX2/66 na pokladzie.
Jak sobie doliczymy w/w clo i VAT to robi sie znacznie weselej.

A tak konkretniej mowiac to bawilem sie ostatnio Makowa u znajomego - Mac
IIvi ( 68030 / 16 MHz , bez koprocesora , 5MB RAM - zdublowane do 10 ) i
naprawde bylem zaszokowany. To trzeba przysiasc, popukac w ten jedyny
klawisz myszki i przekonac sie. Az boje sie pomyslec jak byloby na
konkretbym PowerMacu z natywnym oprogramowaniem...

Ale w zyciu nie wszystko sie uklada i pewnie i tak kupie PC...

        Frel

        froelich_at_phys.uni.torun.pl

PS.Co do oslawionej juz niedostepnosci softu na Maca, to "guzik prawda,
wysoki sadzie", bo soft jest, tylko ze trzeba go zamowic i poczekac do dwoch
tygodni ( jesli ma byc sprowadzony z Zachodu ). A tak prawde mowiac to
pojawia sie coraz wiecej rodzimych dealerow softu na jabluszka.

PS2.Ale przynudzilem......