.sig'i [Bylo: OGONKI !!!!!]

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 24 May 1996 - 23:33:57 MET DST

On Thu, 23 May 1996 14:09:12 +0200 Grzegorz Redlarski wrote:

>Czy te mailery, o ktorych piszesz nie mogly by zamiast, istotnych
>naglowkow, ciac tych ogonow z necrosoft exchange, tudziez PGP
>SIGNATURE. Moze bys mnie oswiecil czemu to sluzy *na tej liscie*.
>Czy nie jest to:

mysle ze snobizmem nazywasz sygnature PGP na publicznej mailingliscie
(chyba trudno nazwac snobizmem smieci z M$ Xch)
otoz, "wez sobie" i przeczytaj jakies PGP FAQ - jest tam dosc dokladnie,
ciekawie i przekonywujaco uzasadnione dlaczego to ma sens, i ile skorzystamy
wszyscy na POWSZECHNYM korzystaniu z PGP (a nie tylko gdy piszemy o jakichs
sekretach)

Grego

P.S. To tylko moja aspoleczna natura powoduje ze WIEDZAC o tym, sam tego nie
     robie. Ale przynajmniej nie krytykuje tych ktorzy tak postepuja ;-)
     Pozatym PGP .sig to kilkanascie znakow, i ma jakis sens,
     w przeciwienstwie do innych rodzajow "tfurczosci" (pisownia zamierzona)
     spotykanej w sig'ach.

P.S.2. (Uwaga: dlugie!)

     Pozwalam sobie zacytowac wyjatek z poczty Emily Postnews:

/-----------------------------------------------------------------------

> Droga Emily,
> jak dluga powinna byc sygnatura dolaczana do moich artykulow
> w newsgroup'ach i do moich e-maili ?
>
> Twoj
> Rozwlekle_at_dokuczliwy.lamer.xx

Drogi Rozwlekle,
  zachecam Ci do dolaczania sygnatury ktora bedzie tak dluga jak to tylko
mozliwe. Przeciez podpis jest bez watpienia wazniejszy od tresci Twojego
postingu, tak wiec powinienes zapewnic by rowniez i objetoscia gorowal
nad tekstem wlasciwym.
  Najlepiej bedzie jesli postarasz sie dolaczyc jakis duuzy obrazek
zrealizowany za pomoca znakow ASCII oraz duza ilosc blyskotliwych cytatow
i sloganow. Ludziom nie znudzi sie przeciez nigdy czytanie dzien po dniu
tych perel madrosci i szybko Twoje imie zostanie nierozerwalnie zwiazane
z radoscia jaka kazdemu z nas daje ponowne przeczytanie Twojej sygnatury.
  Upewnij sie ze dolaczyles rowniez kompletna mape Usenet'u aby kazdy
wiedzial w jaki sposob wyslac Ci mail, z dowolnej czesci swiata. Nie zapomnij
wskazac odpowiednich gateway'ow Internetu. Poinformuj rowniez osoby z Twojego
wlasnego host'u w sprawie procedury jaka nalezy uzyc aby wyslac Ci poczte
elektroniczna. Rozroznij precyzyjnie adresy Internet, UUCP i BITNET, nawet
jesli w rzeczywistosci nie ma miedzy nimi zadnej roznicy.
  Oprocz adresu na ktory nalezy Ci wyslac poczte elektroniczna zalacz rowniez
Twoje kompletne dane anagraficzne (nie zapoimnij o drugim imieniu) oraz nazwy
firm, w ktorych pracujesz i/lub organizacji do ktorych nalezysz. To zwykla
grzecznosc: wszak wiekszosc newsreader'ow wymaga od uzytkownika nacisniecia
dodatkowego klawisza aby wyswietlic pelny header w ktorym te informacje sa
zwykle zawarte.
  Musisz ponadto dolaczyc do kazdego maila/postingu Twoje numery telefonow
do pracy i do domu, oraz odpowiednie adresy pocztowe - przeciez zwykle ludzie
odpowiadaja telefonujac lub listami wysylanymi zwykla poczta na postingi
przeczytane w Usenet'cie. Byloby wiec definitywnie glupim ograniczyc sie
z wlaczaniem tych informacji wylacznie do postingow, ktore wymagaja odpowiedzi
z uzyciem tradycyjnych kanalow.

Twoja
  Emily Postnews

za wszelkie nieudolnosci w tlumaczeniu