Re: TRANSCRIPT FOR IBM OS/2 WARP TELESEMINAR

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 24 May 1996 - 23:36:37 MET DST

On Thu, 23 May 1996 19:39:46 +0200 Jarek Lis wrote:

>Pawel Baranowski (baranows_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
>: Microsoft nie podaje ilosci sprzedanych licencji Win'95 (niezbyt dobrze sie
>: sprzedaje, zwlaszcza dla duzych instytucji rzadowych i w biznesie -
>: pamietacie zapowiedzi, ze do konca 1995 mialo byc sprzedane 22 - 25 mln
>
>Hm, jeden Compaq, mial za pierwszy kwartal 96 4mld$ obrotu. To ~2mln
>komputerow. Jaki procent z nich sprzedano z Win 95, a jaki z Warp?

4mld$ obrotu Compaq'a nie przeklada sie nawet na 1milion pecetow
(nie mam pod reka danych, ale ide o zaklad - compaq sprzedaje np. servery
i to duzo, a ile kosztuje jednen normalny [na warunki amerykanskie] server?
pozatym, jako firma istniejaca juz na rynku od ladnego kawalka czasu, ma
spory procent obrotu na uslugach [servis pogwarancyjny itd])

>: IBM na koniec 1995 mial 12,7 mln zainstalowanych licencji OS/2 ( nie liczac
>: 400 tys. dla US Navy i licencji OS/2 1.x ) w tym ok. 6 mln samego OS/2 Warp.
>
>Wlasnie sie chcialem spytac ile z tego to "martwe" licencje. Wypadaloby, ze
>6.7 mln uzytkownikow OS/2 [zapewne 2.0] nie uznalo za stosowne zakupic
>Warpa? Nie potrzeba, czy juz nie maja ochoty?
[...]

to bardzo proste: z tego smaego powodu ogromna wiekszosc firm (SZCZEGOLNIE
tych duzych) ktore postwaily na w3.x - nie przestawia sie i nie zrobi tego
przed uplywem circa 2 lat (od komercjalizacji) na w95

czyzbys nie zdawal sobie sprawy co to znaczy w sredniej lub co gorsza
duzej firmie [powiedzmy uzywajacej >100 komputerow osobistych]

   (z ktorych 99% jest obslugiwane przez osoby ktore poza uzytkowniem jakiejs
    wybranej aplikacji nie wiedza o komputerze doslownie NIC)

zmienic system operacyjny na calym parku maszynowym?
skonfigurowac maszyny/systemy/aplikacje?
przeszkolic personel?
i to wszystko - nie przerywajac normalnej dzialalnosci firmy?
nie tracac zadnych danych?
etc itp itd?

problem ten nawet w wiekszym stopniu powinien dotyczyc OS/2 niz win
gdyz stare wersje OS/2 (do 2.1 wlacznie) zostaly zainstalowane
w przewazajacej wiekszosci wlasnie w firmach i pracuja w srodowiskach
sieciowych (co znakomicie powieksza wszelkie problemy z upgrade'ami),
podczas gdy w3.x mialy (i maja) rzesze uzytkownikow indywidualnych
lub w firmach lecz stand-alone.

Grego