Re: Rozpoznawanie i synteza mowy

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 24 May 1996 - 23:37:00 MET DST

On Thu, 23 May 1996 20:24:47 +0200 Piotr Pekala wrote:

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

>Jest to Zaklad Fonetyki Akustycznej IPPT PAN w Poznaniu. Od wielu lat
>zajmuja sie tam (,ze tak powiem) wyczynowo rozpoznawaniem, cyfrowa analiza
>i synteza sygnalu mowy.

to bardzo ciekawe
kolejny dowod na to ze kompletnie nie umiemy sie "sprzedawac"
w koncu siedze "w srodowisku" juz tyle lat, a jeszcze o tym nie slyszalem
nie maja przypadkiem jakichs materialow "na wynos"?
(nie chodzi mi bynajmniej o tajemnice technologiczne :-)
jakies artykuly, strona web'u czy gopher'a

>Nie bede komentowal niewybrednego okreslenia "scierwo" ale nie podlega
>dyskusji, ze niektorzy potrafia na PC pod DOS zrobic znacznie wiecej niz
>inni na tzw. markowych komputerach z 'prawdziwym' systemem operacyjnym ...

jak ktos (przykro mi, ale nie pamietam kto) przytomnie zauwazyl nie dawno
na tejze liscie: scierwo scierwem - ale DOS pozostaje nadal doskonalym
srodowiskiem dla wielu zastosowan, szczegolnie przy pracy w "real time",
czyli np. systemach sterowania czy pomiarowych.
(sam zreszta swoja glowna prace w tej chwili [symulator radarow]
wykonuje pod DOSem, i nawet mi sie nie sni by zaproponowac wlascicielowi
firmy przeniesienie tego wszystkiego pod WARPa czy Linux'a)

Istnieja co prawda wersje Unixa przeznaczone do pracy w "real-time",
rowniez Linux'a i OSa mozna skonfigurowac tak by im takie zadanie maksymalnie
ulatwic - lecz mijaloby sie to po prostu z celem, te systemy zostaly
do innych celow stworzone (s.o. multiuser - unixy, czy s.o. monouser, lecz
multitasking - OS) i aby je wykorzystac do takich celow musze je praktycznie
"wykastrowac" z ich najwazniejszych cech projektowych, a i tak
programowanie pozostaloby znacznie trudniejsze niz pod DOSem.

zas co do:
>niektorzy potrafia na PC pod DOS

hmmm, ja programuje do dzis rowniez i komputery (embedded) 8mio bitowe
i pochlebiam sobie (a co mi tam, skoro nikt mi nie pochlebia) ze potrafie
na nich
>zrobic znacznie wiecej niz
>inni na tzw. markowych komputerach z 'prawdziwym' systemem operacyjnym ...

Grego