Re: Rozpoznawanie i synteza mowy

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_vena.telbank.pl)
Data: Fri 24 May 1996 - 22:52:56 MET DST

Piotr Pekala wrote:

> Jest to Zaklad Fonetyki Akustycznej IPPT PAN w Poznaniu. Od wielu lat
> zajmuja sie tam (,ze tak powiem) wyczynowo rozpoznawaniem, cyfrowa analiza
> i synteza sygnalu mowy.

Chcialbym prosic o rozszerzenie tematu - w kontekscie pierwotnej
dyskusji o OS/2 Merlin - czyli: na jakim etapie sa te prace, czy sa
juz zastosowania uzytkowe, jaka jest perspektywa czasowa pojawienia
sie w powszechnym uzytku systemow operacyjnych lub np. wozkow
inwalidzkich sterowanych glosem w jezyku polskim.

> Nie bede komentowal niewybrednego okreslenia "scierwo" ale nie podlega
> dyskusji, ze niektorzy potrafia na PC pod DOS zrobic znacznie wiecej niz
> inni na tzw. markowych komputerach z 'prawdziwym' systemem operacyjnym ...

Alez oczywiscie, nikt z nas nie twierdzi inaczej ! Zreszta okreslenie
"scierwo" w zargonie "komputerowych troglodytow" (takich np. jak ja )
jest bardzo uniwersalne, pojemne i ma odcien znaczeniowy zdecydowanie
mniej pejoratywny niz w poprawnym jezyku polskim. ;-)
Mysle, ze Romek uzyl go tu w znaczeniu "cos innego, niewazne co" -
przynajmniej ja to tak odebralem.

Pozdrowienia

--
Grzegorz Bodaszewski