Voice recognition [Bylo:: TRANSCRIPT...]

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 24 May 1996 - 01:50:47 MET DST

On Thu, 23 May 1996 11:05:59 +0200 Romulad Zylla wrote:

>Grzegorz wrote

>Klopot w tym ze takze musieliby sie nauczyc mowic po polsku.
>Czytac tez trzeba umiec zeby stwierdzic czy "rozpoznawacz glosu"
>napisal moze czy morze (tu by sie przydala polska literka)

Nie myslisz chyba ze ci z IBM'a o tym nie pomysleli?
W angielskim tez nie brakuje "dzwiekowych homonimow"
(nie pamietam jak to sie fachowo nazywa)
A IBM nad ta technologia pracuje juz naapraaaaawde dlugo
(pierwszy artykul na temat tych prac czytalem w "Informatyce" w 1977r)

Nie wiem jak bedzie z polska wersja ale "na stracie" zapowiedziane
sa dwie angielskie (ze wzgl. na jezyk amerykanski ktory coraz bardziej
rozni sie od angielskiego UK), francuska, niemiecka, wloska i hiszpanska.
Obawiam sie ze tutaj nacjonalizacja nie pojdzie zbyt szybko, gdyz wymaga
to dosc sporej inwestycji (czas+pieniadze, natywni jezykoznawcy)
a potencjalny rynek wydaje sie dosc skromny.

Grego

P.S. Kazdy z wymienionych jezykow ma zawierac 10.000 slow z mozliwoscia
     dodania przez uzytkownika 40.000 nowych!!!

P.S.2. Jesli daliby do tego jakies APIs dla programistow, to przekonany
    jestem ze istnieje w Polsce wystarczajaco duzo zdolnych programistow
    i jezykoznawcow by utworzyc zespolik, ktory w ciagu jakichs 2 lat
    bylby w stanie stworzyc calkiem niezly "voice dictating system".