Pomocy! Ustawienia BIOS kasuja sie przez noc.

Autor: Piotr Kozbial (piotrk_at_IBBRAIN.IBB.WAW.PL)
Data: Thu 23 May 1996 - 17:02:43 MET DST

 Czesc,
  Prosze napiszcie mi co mam zrobic, abym nie musial
 codziennie ustawiac BIOSa od nowa.

  Ten horror zaczal sie, gdy wlaczajac komputer
 uslyszalem iskrzenie w wylaczniku. Serce mi zabilo mocniej i niestety
 Windows95 padl pod koniec uruchamiania sie.
  Potem bylo jak w koszmarze: odtworzylem
 stare *.ini -> nie dzialal. Odtworzylem system z backup'u (zrobionego
 niestety tylko winzip'em) -> wszystko dzialalo, ale nastepnego dnia
 Windows95 juz nie uruchomil sie i nic nie chcialo go do tego zmusic.
 Potem reinstalowalem system. Nastepnie fomatowalem partycje z systemem i
 instalowalem wszystko od nowa. Nastenie zrobilem znowu to samo i
 zainstalowalem jeszcze Windows95 PL Update.
  Zawsze wszystko pracowalo dobrze w trybie DOS ale WIN.exe nie chcial sie
 uruchomic. Po reinstalacji DOS sie uruchamial, niestety Windows'y dzialaly
 tylko czasami i tylko przez kilka minut w trybie awaryjnym.

  W koncu zmienilem ustawienia w AMIBIOSie na "fail safe" -> system dzialal!
 (Pentium 75 dzialal tak jak 386SX z 4 MB RAM). Potem zmienilem w BIOSie
 wszystkie ustawienia na optymalne i wszystko DZIALALO! Zadowolony
 wylaczylem komputer. Nanastepnego dnia przy starcie Windows95 dostalem
 komunikat "Blad ochrony systemu windows. Nalezy ponownie uruchomic
 komputer".Ponowne uruchomienie nie pomaga. Natomiast wszystko dziala
 dobrze po ponownym ustawieniu BIOSa. Gdy wylaczam komputer na krotko
 to wszystko dziala, gdy jest wylaczony na dluzej (na przyklad na
 noc) to dziala dopiero po ponownym ustawieniu BIOSa. W BIOS przez noc
 ustawienia sie nie zmieniaja (przynajmniej te ktore sa widoczne).
  Tak wiec codziennie zaczynam prace na komputerze od ustawienia BIOSa na
 nowo.
  Boje sie, ze mam zepsute cos na plycie glownej, bo przeciez Windows95 nie
 zmienia mi ustawien BIOS (ktore zreszta sa zabezpieczone haslem).
  Co ja mam zrobic. Czy powinienem zaczac odkladac pieniadzna nowa plyte? A
 moze wystarczy wgrac BIOS od nowa? A moze jest to wina Windows95?

 Piotr
 piotrk_at_ibbrain.ibb.waw.pl

 P.S. Moj komputer to:
 Pentium75
 Plyta ACER AP5C z flash ROM + WIN AMI BIOS v.1.30
 Karta ATI MACH64
 Dysk Conner CFA1275A
 CD-ROM SONY CDU50E
 Sprawdzilem tez, ze nie mam virusa na komputerze.