Re: Ja mowic i pisac po polsku pod Windows

Autor: Tomasz Wasiak (wasiaktm_at_snack.p.lodz.pl)
Data: Wed 22 May 1996 - 03:04:52 MET DST

Hi!
Wreszcie sie ktos ulitowal nad biedakiem - dlatego tylko dopisze sie do
jedynej sensownej (jak dotad) odpowiedzi.
A sprawa jest przeciez prosta.

Maciej Pilichowski wrote:
> rafi_at_panda.bg.univ.gda.pl wrote:
> : 1)win 3.11 Dodalem nowa czcionke w Win, a w momencie wstawiania znaku
> : pod Wordem 6.0 z 'Tablicy Znakow' ta czcionka jest nie do wybrania
> : (nie ma jej na liscie).
> Wybierz sobie czcionke normalnie, wejdz do wstawiania znakow i wstal
> odpowiedni znak.

Tak jak powiedzial RJZ: To byla zwykla czcionka, a w menu "Wstaw/Symbol"
mozna znalezc tylko kilka standardowych czcionek z Windows i kilka nowych
dodawanych z Wordem 6.0 - nie uswadczysz tam zadnej z Corel'a :-(
Jakie wyjscie? - czytaj ponizej.

> : 2) Czy mozna jakimis kombinacjami klawiszy ustawic pod Wordem albo
> : Writem tak aby wciskajac jakas kombinacje klawiszy wyswietlal mi znak
> : taki a taki z takiej a takiej czcionki?
> Pod Writem nie wiem, a pod Wordem zrob sobie makro.

Mozna i makro - szybko i wygodnie a dla nie lubiacych zabawy na cudzych
komputerkach. Wiec inaczej:
sprawdzic pod jaka kombinacja klawiszy jest dana literka
(napisane to jest w programie - "Tablica Znakow" (po wybraniu interesujacego
nas symbolu myszka pojawia sie w prawym dolnym rogu napis np.: "Alt+0254")),
a nastepnie wpisac trzymajac wcisniety lewy Alt ta konbinacje z klawiaturki
numerycznej. Mozna teraz (lub przedtem) zmienic dla niego czcionke (np. z
listwy narzedziowej) i juz.

> : 3) Dziwna sytuacja: pisze dokument po polsku , zapisuje do plku,
> : zanosze do pracy, wczytuje, a tekst juz nie jest po polsku :(.
> : Wyswietlane sa jakies robaki. Wyjscie: zaznaczyc caly tekst i zmienic
> : czcionke wtedy wszystko gra (BUGI ??).
>
> Inne czcionki. Poza tym zobacz sobie definicje czcionek w win.ini czy tez
> system.ini. Masz tam takie pole
> czcionka_wirtualna=czcionka_rzeczywista
>
> Prawdopodonbnie odnosniki kieruja windows do czcionek niepolskich.

Dokladnie tak - a ewentualnie w tekscie nozna wejsc do "Edycja/Zastap"
i w polu "Znajdz" (bez zadnego wpisywania) zmien tylko "Format", "Czcionki"
na "Tms Rom" (musisz zobaczyc co dostales), a w "Zastap" ustawic "F...",
"Cz..." na "Times New Roman CE". Uwazaj!-do tych pol nic poza zmiana formatu
nie mozesz wpisac. Teraz wybierz :"Zastap Wszystkie" i po ptokach.
Podobnie pobaw sie z innymi czcionkami. :-)

> milego dnia zycze
> hej
> --

I milego poznawania komputerka.