RE: Ja mowic i pisac po polsku pod Windows

Autor: Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Tue 21 May 1996 - 06:31:35 MET DST

>Jestem poczatkujacym uzytkownikiem wiec wybaczcie jesli pytania beda
>glupie:
>1)win 3.11 Dodalem nowa czcionke w Win, a w momencie wstawiania znaku
>pod Wordem 6.0 z 'Tablicy Znakow' ta czcionka jest nie do wybrania
>(nie ma jej na liscie).
Winword 6.0 jest glupi albo czcionka (zakladam ze to TrueType)
ma zapisane ze to czcionka "fantazyjna" wtedy sie nie pojawi wsrod
normalnych czcionek. Moze sie pojawic jak bedziesz chcial wstawic
Symbol.

>2) Czy mozna jakimis kombinacjami klawiszy ustawic pod Wordem albo
>Writem tak aby wciskajac jakas kombinacje klawiszy wyswietlal mi znak
>taki a taki z takiej a takiej czcionki?
Oczywiscie ze tak. Musisz sie tylko nauczyc kombinacji:
Wybierz czcionke (wszystko jest w Helpie) potem kilka razy strzalke w
dol potem enter potem kos wlasciwej litery potem spowrotem
wybrac orginalna czcionke. :-)
Wiem ze odpowiedz jest glupia ale nie stawiales zadnych ograniczen
na dlugosc sekwencji kombinacji klawiszy.
Oczywiscie mozna sobie zdefiniowac Makro ktore zrobi to samo troche
krotsza kombinacja.

>3) Dziwna sytuacja: pisze dokument po polsku , zapisuje do plku,
>zanosze do pracy, wczytuje, a tekst juz nie jest po polsku :(.
>Wyswietlane sa jakies robaki. Wyjscie: zaznaczyc caly tekst i zmienic
>czcionke wtedy wszystko gra (BUGI ??).
Masz chlopie pecha. Uzywasz w domu i w pracy roznych wersji Windows.
W wersji sprzed circa 3 lat pod nazwa Times NewRoman byly polskie
litery. w Windows 4 Workgroup polskie litery sa w fontach
TimesNewRoman CE a w Times New Roman sa standardowe miedzynarodowe
litery. W W95 wszystkie czcionki sa juz w jednym pliku.
Ale masz szczescie ze na kolejnym komputerze nie masz Chinskiego Worda
dla Windows tam na jeden znak zuzywa sie 2 bajty a nie jeden jak u nas.

>4) WIN95 nowa kaszana: czcionki jakies dziwne...nie ma CE wszystko sie
> miesza. Nie wiem nawet jak uzyskac polskie znaki....ehhhh
> a mialo byc 'friendly'
Sprawdz czy masz wersje Amerykanska czy PanEuropean czy Polska
W zaleznosci od tej odpowiedzi moze ci ktos dalej udzieli odpowiedzi.
Polskie znaki uzyskuje sie roznie w zaleznosci od typu klawiatury
zainstalowanej, wybranego jezyka i takich innych duperel.

rjz PS w95 uzywam z pewna taka niesmialoscia.